• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91113018524
  • خبرنگار : 71186

نوسان قیمت خودرو در بازار سیر نزولی پیدا کرد

نوسان قیمت خودرو در بازار سیر نزولی پیدا کرد

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نوسان کاهشی اندکی نسبت به روز گذشته داشته است.

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نوسان کاهشی اندکی نسبت به روز گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در یک هفته اخیر بازار خودروهای پرتیراژ داخلی روزهای آرامی را پشت سر گذاشته است به‌گونه‌ای که نه قیمت‌ها در حد قابل توجهی ارزان شده و نه افزایش یافته است.

در این میان انتقادات نمایندگان مجلس به قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در این زمینه یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته که افزایش تولید خودرو می‌تواند به کاهش قیمت و تنظیم بازار خودرو کمک کند چرا که بخش عمده‌ای از افزایش قیمت در ماه‌های گذشته به کاهش عرضه مرتبط بوده است.

محمد بیاتیان با اشاره به اقدام اخیر شرکت‌های خودروساز در پیش‌فروش خودرو، اظهار کرده است: معمولا پیش‌فروش خودرو باعث می‌شود که خودرو به دست افراد ذی‌حق و مصرف‌کننده نرسد زیرا عرضه خودرو به صورت پیش‌فروش محدود است و یک عده افراد خاصی در سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، خودرو به دست آنها می‌رسد و در نتیجه این دلالان هستند که بازار را تنظیم می‌کنند پس تضمینی نیست که خودروی پیش‌فروش به دست مصرف‌کننده برسد.

به گزارش ایسنا، قیمت فعلی خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:

نوع خودرو قیمت بازار
سایپا 111 18 میلیون
سایپا 131SL 17 میلیون
سایپا 131SX 18 میلیون
تیبا 21 میلیون و 800 هزار
تندر 90 پارس خودرو E2 38 میلیون
مگان 84 میلیون
ماکسیما 113 میلیون
206 صندوق‌دار V8 43 میلیون
206 صندوق‌دار V9 54 میلیون
تندر 90 ایران خودرو E2 37 میلیون
پژو پارس سال 34 میلیون و 500 هزار
پژو 405 25 میلیون و 500 هزار

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۱۲:۰۸

سلام، البته همین قیمت دادن شما در گرونی بی‌تاثیر نیست{؟!}

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۱۲:۴۵

سلام، به‌جای اینکه قیمتهای بی‌پایه و اساس را نشر بدید، برید دنبال این که چرا خودروسازا پراید هفت میلیونی رو 17 میلیون اعلام کردن؟ نه مجلس صداش بیرون اومد نه دولت!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۱۳:۰۷

چرا سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده تکلیف کسانی{را} که قبلا خودرو پیش‌فروش{پيش‌خريد} کرده‌اند، مشخص نمی‌کند؟چهاردهم آبان‌ماه 91 یک‌دستگاه تندر90 از طریق اینترنت با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده(21 میلیون و 40 هزار تومان) ثبت‌نام نمودم و مبلغ 15 میلیون تومان را نقدا پرداخت نمودم و تحویل خودرو اسفندماه 91 می‌باشد. در زمان ثبت‌نام قیمت آزاد در بازار(24 میلیون و 500 هزار تومان) بود. لذا بنده به خاطر قیمت مناسب کارخانه و همچنین اندازه قدرت خرید و اعتماد به ایران‌خودرو، خودرو را از بازار آزاد به قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان خریداری نکردم. الان تکیف بنده که 4 ماه پول خود را در اختیار شرکت ایران‌خودرو قرار دادم و خودرو را از بازار آزاد خریداری نکردم و به خودروساز اعتماد کردم، چه خواهد شد؟ آیا این ظلم بزرگی در حق مشتری نیست؟ چطور ممکن است شرکت ایران‌خودرو، خودروی 21 میلیونی مصوب سازمان حمایت در زمان ثبت‌نام، که قیمت آزاد آن در بازار 24 میلیون تومان بوده را، به قیمت 36 میلیون و 860 هزار تومان تحویل نمایند!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۲۱:۵۳

من یک شکایت دقیق، مستدل و متقن در خصوص حق پایمال شده پیش‌خریدکنندگان محصولات ایران‌خودرو علی‌الخصوص رانا که دوبار با عدم صداقت آشکار شخص مدیرعامل ایران‌خودرو مواجه شده‌اند را به سازمان حمایت از مصرف‌کننده ارسال کرده‌ام و دقیقا جواب من این بود: هیچ.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۱ ۰۱:۲۴

آخه این چه وضعیه؟ چرا برخي از این مدیرای کشوری که فقط حرف بلدن بزنن، کاری نمی‌کنن یا شاید بلد نیستن کاری کنن؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۱ ۰۸:۱۰

وای خدا! چقدر افت قیمت داشتیم. بیچاره خوردروسازها که ورشکست می‌شوند! کسی هم به این خودروسازهای بیچاره رحم کنه که این همه ماشین باکیفیت و مرغوب در حد کشورهای پیشرفته تولید می‌کنند!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۲ ۱۸:۰۲

بدبختي كه تا پارسال مي‌توانست لااقل آرزوي خودرو داشتن را بكند، امروز بايد اين آرزو را هم به گور ببرد! "ايراني اگر غيرت داري، خودرو با اين قيمتهاي عجيب نخر!"

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۵ ۲۱:۱۹

تو رو خدا، ماشین صفر نخرین. همش آشغاله! 90 با 91 فرقی نداره.