• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91112917644

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد:

ابلاغ دستورالعمل حقوق مسافران در تاخیر پروازها

ابلاغ دستورالعمل حقوق مسافران در تاخیر پروازها

سازمان هواپیمایی کشوری قصد دارد دستورالعملی ابلاغ کند که حقوق مسافران را زمان تاخیر پرواز مشخص می‌کند.

سازمان هواپیمایی کشوری قصد دارد دستورالعملی ابلاغ کند که حقوق مسافران را زمان تاخیر پرواز مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی حمل و نقل هوایی وظیفه دارد حقوق مسافران را زمان تاخیر پرواز مشخص کند.

مسافران زمان تاخیر پرواز حقوقی دارند که شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور موظف به انجام آن هستند.

بسته به زمان و دلیل تاخیر، ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها باید ضرر و زیان و خدماتی به مسافران ارائه کنند.

این تاخیرها می‌تواند به دلیل شرایط جوی، مشکلات فنی هواپیما یا حتی مشکلات فرودگاه‌ها باشد که به این ترتیب هر کدام از شرکت‌های خدمات‌رسان به مسافران هوایی باید خود را موظف به پرداخت هزینه بدانند.

یک مقام مسئول در این باره به ایسنا گفت: دستورالعملی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ خواهد شد، کلیات را در زمان وقوع تاخیر پرواز مشخص می‌کند.

وی افزود: طبق این دستورالعمل ممکن است نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه‌ها مستقر شوند تا در صورت هر گونه تاخیر، دلیل آن را پیگیری کرده و حقوق مسافران را در نظر گیرند.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری همیشه دستورالعملی در این زمینه داشته اما دستورالعمل جدید، به روز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha