• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91112716462
  • خبرنگار : 71470

گزارشی از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا/وعده‌هایی که محقق نشد

گزارشی از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا/وعده‌هایی که محقق نشد

تامین مایحتاج اولیه زندگی همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات خانواده به شمار می آید. یکی از راهکارها برای پاسخ دادن به این نیاز جامعه برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا است.

تامین مایحتاج اولیه زندگی همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات خانواده به شمار می آید. یکی از راهکارها برای پاسخ دادن به این نیاز جامعه برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجوبان ایران (ایسنا)، 25 بهمن ماه تعدادی نمایشگاه در همین راستا در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها برگزار شد. نمایشگاه تهران با نام "نمایشگاه مواد غذایی، شوینده و لوازم آشپزخانه" با حضور رئیس شورای اصناف و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد.

در روز اول و قبل از مراسم افتتاحیه، مصلی تهران میزبان حجم عظیمی از مردم بود. مردمانی که به روال برگزاری نمایشگاه های سابق به محل اصلی و شبستان مصلی رهسپار می شدند اما بعد از سردرگمی و پرس و جو در می یافتند که این نمایشگاه در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی در حال برگزاری است. روالی که مسئولان برگزاری نمایشگاه را هم دچار مشکل کرد.

پیش از برگزاری نمایشگاه اعلام شده بود که تمام محصولات عرضه شده در نمایشگاه دارای قیمت کارشناسی و مصوب خواهند بود و نمونه پلمپ شده آن در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد. بااین توضیح که اگر نمونه محصول خارجی در کشور تولید شود نمونه خارجی آن قیمت گذاری نخواهد شد.

اما در همان روز نخست برپایی نمایشگاه مشخص شد که تمام محصولات قیمت گذاری نشده‌اند و برخی عرضه کنندگان محصولات خود را بدون نمونه پلمپ شده یا نمونه ای که اصلا با محصول در یک درجه کیفی نبود را ارائه کرده بودند.

در کنار اینها قیمت گذاری و عرضه محصولات خارجی نیز موضوع دیگری بود که با گقته مسولان یکی نبود.

قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف پیش از آن اظهار کرده بود که هیچ محصول خارجی که نمونه آن در کشور تولید می شود در این نمایشگاه قیمت گذاری و به فروش نخواهد رسید.

از سالن های سرپوشیده که بگذریم سالنی در کنار سالن های سرپوشیده قرار داشت که در آن گوشت قرمز، گوشت مرغ و برنج با قیمت پایین تر یا به عبارت دیگر قیمت دولتی عرضه می شد. سالنی که بیشترین حجم بازدید را از آن خود کرده بود. در این سالن مرغ منجمد کیلویی 5100 تومان و برنج کیلویی 3800 تومان به فروش می‌رسید.

دیگر نکته قابل توجه برای روز اول عدم ارائه گوشت گرم قرمز وارداتی (استرالیایی) و همچنین عدم تامین کافی مرغ یخ زده و برنج هندی بنابر نیاز مراجعه کنندگان بود.

همچنین عرضه مواد غذایی با کیفیت همچون برنج ایرانی و گوشت قرمز گرم با قیمت آزاد انجام می‌شد که مراجعه کنندگان تنها گوشت قرمز تازه و بسته بندی شده را به دلیل عدم عرضه گوشت دولتی خریداری می‌کردند و آنچنان توجهی به برنج درجه یک ایرانی نداشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha