• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91112313951
  • خبرنگار : 71477

در پی اعدام یکی از رهبران کشمیر؛

پاکستان نسبت به دستگیری‌ها در منطقه کشمیر تحت کنترل هند ابراز نگرانی کرد

پس از اعدام "افضل گورو"، یکی از رهبران کشمیر، مقامات پاکستانی امروز (دوشنبه) در خصوص بازداشت‌ها و برنامه‌های اجباری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند ابراز نگرانی کردند.

پس از اعدام "افضل گورو"، یکی از رهبران کشمیر، مقامات پاکستانی امروز (دوشنبه) در خصوص بازداشت‌ها و برنامه‌های اجباری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: ما دوباره بر اتحاد و همبستگی خودمان با مردم کشمیر و جامو تاکید می‌کنیم و به دنبال اعدام "افضل گورو"، یکی از رهبران کشمیر نگرانی‌های جدی خودمان را در خصوص برنامه‌ی آمرانه و تحکیم آمیز هند یکی از رهبران کشمیر ابراز می‌کنیم. هند این اقدامات را صورت می‌دهد تا با دستگیری و بازداشت رهبران کشمیر، حکومت نظامی، سانسور رسانه‌ای و دیگر اقدامات اجباری درخواست‌های مردم کشمیر را سرکوب کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما لغو برنامه‌های بازدارنده و آزادی فوری رهبران حزب "حریت" را خواستار هستیم.

افضل گورو به اتهام دست داشتن در حمله به پارلمان هند در دسامبر 2001 محکوم شده و روز شنبه در یکی از زندان‌های دهلی اعدام شد.

پس از اعدام گورو که یکی از رهبران کشمیر بود، ناآرامی‌ها و شورش‌هایی در منطقه کشمیر تحت حکومت هند صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مستقیما در خصوص اعلام این رهبر کشمیری اظهارنظر نکرد و گفت، قصد ندارد تا وارد جزئیات روند محاکمه این رهبر کشمیری شود.

این در حالی است که گزارشاتی که امروز منتشر شدند، حاکی از آن هستند که در درگیری‌های تازه در منطقه کشمیر تحت کنترل هند دو تن کشته و چند تن زخمی شده‌اند.

گروه‌های کشمیری مستقر در پاکستان نیز تظاهراتی را علیه اعدام افضل گورو در کشمیر و چند شهر پاکستان برپا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha