• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91112213053
  • منبع : مطبوعات

سرلشکر صفوی: قدرتهای زورگو نمی‌توانند ایران را مستعمره خود سازند

 سرلشکر صفوی: قدرتهای زورگو نمی‌توانند ایران را مستعمره خود سازند

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان ما تاریخ و فرهنگ و تمدن و شجاعت ایرانیان را خوب می‌شناسند و می‌دانند ملت ایران هیچگاه تسلیم قدرتهای زورگو نشده است و قدرتهای بیگانه هرگز نتوانسته و نمی‌توانند ایران را مستعمره خود سازند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان ما تاریخ و فرهنگ و تمدن و شجاعت ایرانیان را خوب می‌شناسند و می‌دانند ملت ایران هیچگاه تسلیم قدرتهای زورگو نشده است و قدرتهای بیگانه هرگز نتوانسته و نمی‌توانند ایران را مستعمره خود سازند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی به عنوان سخنران 22 بهمن در بندعباس، با اشاره به نقش راهبردی حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت‌های اسلامی جهان، گفت: برخی از شخصیت‌های بزرگ جهان و حوادث تاریخی دارای یک رسالت بزرگ یا یک پیام تاریخی هستند و صرفا منحصر به ابعاد مکانی و جغرافیایی محل تولد خود می باشند و از نظر زمان در ظرف زمانی محدود متوقف می‌شوند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای و حوادثی در طول تاریخ بشر وجود دارند که فرامکانی حرکت می کنند و فرا زمانی تاثیر گذار هستند. از یک منطقه شروع می شوند، اما دامنه و قدرت نفوذ آنها جهانی و پیامدها و بازتاب های آنان ابدی است. امام بزرگوارمان، حضرت آیت‌الله امام خمینی کبیر و انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران دو پدیده عظیم تاریخی هستند که به فضل و عنایت الهی در ایران بوجود آمده اند ولیکن صرفا به این سرزمین خاص تعلق ندارند و حوادث بعد ازخود را می سازند و تاریخ منطقه و مسیر تحولات بشری را تغییر می دهند و نقطه عطفی می شوند در تاریخ تکاملی رشد و بالندگی بشریت و نجات مسلمانان و مستضعفان از دست ظالمان جهانی.

صفوی در ادامه به عوامل پایداری ملت ایران، در برابر مشکلات گوناگون پرداخت و گفت: باور و ایمان حقیقی به اسلام ناب محمدی بعنوان تنها راه نجات و سعادت و اعتقاد به نصرت الهی و وجود رهبری خردمند ، شجاع که با تقوا و دوراندیش و دلسوز مردم می باشد، موجب پایداری مردم در برابر مشکلات می‌شود.

وی افزود: مردم ایران مردمی عدالتخواه و عدالت‌طلبی هستند و با حضور آگاهانه، با اتحاد و انسجام ملی به نظام سیاسی‌شان وفادار هستند. بی‌تردید و با اطمینان می‌توان گفت که این حماسه حضور هوشمند و میلیونی سراسر ایران و شما مردم بندر عباس ، ظرفیت پایان ناپذیر و توانمند ساز برای مقابله با فشارهای دشمنان است و امروز در استانه سی و پنجمین بهار آزادی حضور پر نشاط و با صلابت شما جوانان ، زنان و مردان سلحشور و حافظان قهرمان خلیج همیشه فارس و منطقه حیاتی تنگه هرمز ، در راهپیمایی عظیم 22 بهمن ، پشتوانه عظیم مردمی نظام اسلامی و جلوه ای از قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم های وارده به ملت ایران ، گفت: ملت ایران وفادار به عهد و پیمانی که با خدا و رسولش و با امام شهدا بسته اند ، هستند و با استعانت از خداوند متعال و با قابلیت انعطاف و انطباق پذیری در مواجه با شرایط سخت و در موقعیت های دشوار اقتصادی و سیاسی و با مدیریت عقلانی و صادقانه و با کفایت و کارامد از گردنه سخت و دشوار جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا عبور خواهد کرد و همچون جنگ تحمیلی شکست و روسیاهی از آن دشمن است.

وی افزود: دشمنان ما تاریخ و فرهنگ و تمدن و شجاعت ایرانیان را خوب می شناسند و می دانند ملت ایران هیچگاه تسلیم قدرتهای زورگو نشده است و قدرتهای بیگانه هرگز نتوانسته و نمی توانند ایران را مستعمره خود سازند. سایر کشورهای پیرامون روزی تحت تسلط دیگران بوده اند و برخی هنوز وابسته به بیگانگان هستند ، اگرچه به ظاهر خودشان را مستقل نشان می دهند، ولیکن آمریکائیها یک روز از حمایت آنها دست برمی دارند و متلاشی و تجزیه می شوند.

صفوی ادامه داد: نقش و تاثیر راهبردی حضرت امام و انقلاب اسلامی در درون مرزهای ملی ایران محدود نمانده و در آن سوی مرزها، در پیدایش و رشد نهضت ها و خیزش ملت های اسلامی در مناطق مختلف جهان اسلام تاثیر داشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه در موضوع بیداری اسلامی، کشورها مدل کشاندن مردم به خیابان‌ها را از ملت ایران و امام خمینی (ره) آموختند، تصریح کرد: الگوی به خیابان آمدن مردم را امام (ره) به این کشورهاآموختند تا برای سرنگونی حکام مستبد خود به کار بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه "بیداری اسلامی در اثر نفوذ فرهنگ انقلاب و به برکت خون شهدا به وجود آمد و این موضوع قدرت نرم فرهنگی و نشر معارف اسلامی ایران را می‌رساند"، گفت: حدود یک میلیارد و 650 میلیون مسلمان در سراسر جهان تحت تأثیر قدرت فرهنگی مردم و انقلاب ایران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha