• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111710206
  • خبرنگار : 71381

پیش از عزیمت به مصر

رییس‌جمهور: همگرایی ایران و مصر بسیاری از معادلات را حل می‌کند

رییس‌جمهور: همگرایی ایران و مصر بسیاری از معادلات را حل می‌کند

رییس‌جمهور گفت: اگر همگرایی بین مصر و ایران در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شود، بسیاری از معادلات اصلاح می‌شود و به نفع ملت‌های دیگر تغییر جهت داده خواهد شد.

رییس‌جمهور گفت: اگر همگرایی بین مصر و ایران در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شود، بسیاری از معادلات اصلاح می‌شود و به نفع ملت‌های دیگر تغییر جهت داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از عزیمت به مصر، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: سفر ما به مصر برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی انجام می‌شود و از ایران دعوت رسمی شده و از سوی جمهوری اسلامی پذیرفته شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این اولین سفر یک مقام رسمی ایران در سطح رییس‌جمهور پس از 34 - 35 سال به مصر است"، افزود: قطعا این سفر روابط 34 ساله و مسائل پیرامون آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز منطقه، مصر و جهان بشریت در حال تحولات اساسی است و رسیدن به تحلیل مشترک و پس از آن برنامه و عمل مشترک برای مدیریت تحول، مساله اصلی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "سعی می‌کنم در سازمان همکاری‌های اسلامی، هم نظر جمهوری اسلامی را مطرح کنم و هم تلاش کنم به نقطه‌ مشترک دست یابیم"، تصریح کرد: در این سفر با مسئولان مصر، علما، دانشگاهیان، سیاستمداران، نخبگان و اهالی رسانه گفت‌وگو خواهم کرد و این خط را ادامه خواهیم داد.

احمدی‌نژاد افزود: سعی می‌کنیم زمینه گسترش همکاری ایران و مصر را فراهم کنیم چون ایران و مصر دو کشور بزرگ، با سابقه فرهنگی و گسترده درخشان هستند و امروز از نیروی انسانی بسیار بااستعداد و ورزیده برخوردارند و همچنین جایگاه سیاسی و اجتماعی دو کشور در منطقه و بین‌الملل برجسته است، پس جهت‌گیری‌هایشان در مناسبات منطقه و بین‌الملل تاثیر بالایی دارد.

وی با بیان اینکه "اگر همکاری بین ایران و مصر در مسائل منطقه و بین‌الملل ایجاد شود، بسیاری از معادلات اصلاح می‌شود و به نفع ملت‌ها تغییر جهت خواهد داد"، تصریح کرد: همه سفر، متن است و حتی حاشیه‌ آن هم متن است و امیدواریم با عنایت و هدایت خداوند به سمت بهترین گام‌ها در جهت منافع، کرامت و عزت ملت‌ها حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، به موضوع بازداشت سعید مرتضوی اشاره و تاکید کرد: موضوع دستگیری سعید مرتضوی را وقتی از مصر برگردم به طور جدی دنبال می‌کنم.

احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از عزیمت به مصر در جمع خبرنگاران گفت: خبر دستگیری مرتضوی را شنیدم و بابت آن متاسفم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا اینطور است. فردی تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر شده است و این کار بسیار زشت است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "وقتی از سفر برگردم حتما این مساله را دنبال می‌کنم"، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید قوه قضاییه ملت باشد چون این قوه یک سازمان ویژه خانوادگی نیست.

وی توضیح داد: کسی تخلف کرده است و فردی مطلع شده و این تخلف را اعلام کرده، اما به جای اینکه متخلف را دنبال کنند، با کسی که اعلام کرده برخورد می‌شود و این بسیار زشت است و برای ملت، جمهوری سلامی و قوه قضاییه شایسته نیست، بنابراین وقتی از سفر برگردم این مساله را به طور جدی دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha