• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91102615312
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش 32 درصدی بیسوادی در سمنان

کاهش 32 درصدی بیسوادی در سمنان

ایسنا/سمنان معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از کاهش حدود 32 درصدی بیسوادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از کاهش حدود 32 درصدی بیسوادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

محمدحسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته، میزان باسوادی افراد زیر 50 سال استان که جامعه هدف و گروه سنی آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی است رقمی حدود 98 درصد است که از میانگین کشوری جلوتر بوده و از این لحاظ استان سمنان در رتبه ممتازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تنها حدود دو درصد گروه هدف در استان بی سوادند، اظهار کرد: استان سمنان در قیاس با سایر استانها بیسواد کمتری دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سرانه بیسوادی گروه سنی هدف(10 تا 49 سال) دو نفر در هر 100 متر است.

رضوانی خاطر نشان کرد: بیشترین بیسواد استان در سنین بالای 50 سال قرار دارد و در گروه هدف نیز بیشترین افراد بیسواد در سنین بین 40 تا 49 سال قرار دارند.

وی اذعان داشت: نهضت سواد آموزی توانسته است در سطح کشور افراد زیادی را باسواد کند و در این راستا تعداد 177هزار 581 نفر در دور‌ه های مختلف سوادآموزی استان ، تحت پوشش قرار گرفته اند که در نتیجه آن شاهد کاهش حدود 32 درصدی بیسوادی در سطح استان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌ایم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای طرح واگذاری فرآیند سوادآموزی به افراد حقوقی و حقیقی، کلیه افراد می‌توانند با آموزش افراد بیسواد و کم سواد در باسوادی کامل جامعه مشارکت کنند.

رضوانی تصریح کرد: قطعأ در صورت مشارکت آحاد مردم به ویژه افراد بی‌سواد برای یادگیری، پایان بیسوادی، قبل از پایان برنامه پنجم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به طرح سوادآموز کردن افراد بی سواد گفت: بر اساس این طرح واگذاری شناسایی و آموزش افراد بی سواد و کم سواد به کلیه افراد علاقه مند بر اساس قیمت تمام شده در قالب پرداخت حق‌الزحمه تا مبلغ 4 میلیون و 600 هزار ریال به ازای باسواد کردن هر فرد بی‌سواد که می‌تواند از طریق دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه و سایر افراد علاقه مند به آموزش انجام و برای باسواد کردن والدین و اطرافیان خود فعالیت کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان افزود: کلیه خانواده‌ها می‌توانند با همکاری اعضاء باسواد خانواده و با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان و منطقه محل سکونت نسبت به شناسایی و با سواد کردن افراد واجد شرایط اقدام و از مزایای مادی این طرح نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha