• شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91102313155
  • خبرنگار : 71480

راه‌چمنی:حضور در انتخابات ریاست جمهوری موجب تقویت اصلاح‌طلبان می‌شود

راه‌چمنی:حضور در انتخابات ریاست جمهوری موجب تقویت اصلاح‌طلبان می‌شود

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، با اشاره به این که اصلاح‌طلبان از طریق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند در صحنه سیاسی کشور باقی بمانند، اظهار کرد: حضور در انتخابات موجب تقویت اصلاح‌طلبان می‌شود.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، با اشاره به این که اصلاح‌طلبان از طریق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند در صحنه سیاسی کشور باقی بمانند، اظهار کرد: حضور در انتخابات موجب تقویت اصلاح‌طلبان می‌شود.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که معتقدم باید اصلاح‌طلبان درانتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید از فرصت انتخابات استفاده کنند و دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کنند. حضور در انتخابات موجب تقویت اصلاح‌طلبان می‌شود.

این فعال سیاسی افزود: حضور در انتخابات ریاست جمهوری همچنین موجب رشد آگاهی سیاسی اجتماعی اصلاح‌طلبان می شود.

وی همچنین با بیان این‌که حق تعیین سرنوشت برای تمام شهروندان در قانون اساسی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همگان حق دارند در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خود را تعیین کنند.

به گفته وی اصلاح‌طلبان هم که نیروهایی دنباله رو خط امام، پای بند به ارزش‌های اسلامی و مبانی قانونی اساسی هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

راه‌چمنی در ادامه با بیان این‌که حزب وحدت و همکاری ملی به عنوان یک حزب اصلاح طلب در انتخابات شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی این حزب معیار‌هایی برای حمایت از نامزد‌های ریاست جمهوری تعیین کرده است.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، افزود: رییس جمهور آینده باید پای‌بند به استفاده از نیروهای توانمند با سلایق مختلف باشد و این‌گونه نباشد که کابینه رییس جمهور یک جناحی باشد، در کابینه رییس جمهور آینده باید سلایق مختلف سیاسی وجود داشته باشد.

وی یکی دیگر از معیارهای این حزب را به کارگیری سیاست تنش‌زدایی در منطقه و جهان دانست و اظهار کرد: باید رییس جمهور آینده با به کارگیری تدابیر صحیح و تنش‌زدایی عزتمند، افق‌های منطقه وجهان را به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهد.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: رییس جمهور آینده باید با به کارگیری تیم اقتصادی قوی و اجرای سیاست‌های مناسب، ارزش‌ پول ملی و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

راه‌چمنی در ادامه با بیان این‌که شعار این حزب اصلاح امور، بهبود زندگی مردم و پیشرفت کشور است، خاطر نشان کرد: حزب از نامزدی حمایت می‌کند که توان تحقق این شعار را داشته باشد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین با اشاره به این که در مردم سالاری دینی احزاب باید نقش اساسی در اداره کشور داشته باشند، تصریح کرد: این حزب از نامزدی حمایت می‌کند که برنامه مشخصی در جهت ارتقای نقش احزاب در اداره امور کشور داشته باشد.

وی افزود: معیار‌های دیگری مانند عدالت‌خواهی، حمایت از محرومان، پیگیری‌ آرمان‌های انقلاب و امام(ره) نیز مورد توجه حزب وحدت و همکاری ملی است.

به گفته وی حزب وحدت و همکاری ملی با توجه به معیار‌های بیان شده، نامزد‌های انتخابات را مورد ارزیابی قرار می دهد و از میان آنها فردی را انتخاب می‌کند.

راه‌چمنی همچنین گفت: برای انتخابات شورای شهر و روستا نیز درصدد معرفی نامزد هستیم.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به این‌که بداخلاقی انتخاباتی می‌تواند فضای سالم انتخابات را مورد تهدید قرار دهد، خاطرنشان کرد: آموزه‌های اسلامی، تهمت‌زدن و غیبت کردن را مذموم شمرده‌اند، بنابراین فعالین سیاسی متدین نباید آنچه صحت ندارد را بیان کنند.

راه‌چمنی در پایان با اشاره به این‌که بداخلاقی‌ انتخاباتی می‌تواند مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهد، خاطر نشان کرد: تمام فعالین سیاسی باید به نحوی اظهار نظر کنند که فضای انتخاباتی سالم بماند و این فضای سالم به مشارکت حداکثری مردم کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha