• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91101911760
  • خبرنگار : 71362

تاکید وزیر خارجه ایران و رییس‌جمهور غنا بر توسعه روابط دو کشور

تاکید وزیر خارجه ایران و رییس‌جمهور غنا بر توسعه روابط دو کشور

وزیر امور خارجه کشورمان که در غنا به سر می‌برد، در دیدار با رییس جمهور این کشور، پیام شفاهی احمدی‌نژاد را به وی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان که در غنا به سر می‌برد، در دیدار با رییس جمهور این کشور، پیام شفاهی احمدی‌نژاد را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر صالحی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور کشورمان، از طرف وی از جان درامانی ماهاما برای انجام دیدار رسمی از ایران دعوت کرد.

او از طرف دولت و ملت ایران، انتخاب ماهاما برای مسوولیت مهم ریاست جمهوری غنا را تبریک گفت و حضور هیات ایرانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشور غنا را بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و روابط با دولت و ملت غنا در حوزه‌های مختلف توصیف کرد.

صالحی با اشاره به تخصص و تجربیات بالای ایران در زمینه‌های کشاورزی، علوم و فن‌آوری، بهداشت و دارو، آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاری‌های مشترک با غنا در این زمینه‌ها اعلام داشت.

وی هم‌چنین به نقش مهم، اساسی و سازنده مراکز آموزشی و درمانی جمهوری اسلامی ایران در غنا اشاره کرد.

صالحی دیدگاه‌های ایران و غنا را در عرصه‌های بین‌المللی نزدیک خواند و از همکاری‌های دو کشور در این زمینه‌ها ابراز رضایت کرد.

رییس جمهور غنا نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف از دعوت احمدی‌نژاد برای سفر به ایران استقبال و تاکید کرد، در اولین فرصت به ایران سفر خواهد کرد.

او نیز از احمدی‌نژاد برای سفر به غنا دعوت به عمل آورد.

ماهاما با اشاره به روابط بسیار نزدیک ایران و غنا و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: امیدواریم با ادامه روند گسترش محاسبات، همکاری‌ها را به بالاترین سطح ارتقا دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در اواسط سال جاری میلادی در تهران همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تقویت شود.

رییس‌جمهور غنا با اشاره به 5 یادداشت تفاهم همکاری امضا شده میان دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، آموزشی، علمی، درمانی و کشاورزی، نیازهای پزشکی و بهداشتی غنا را یادآور شد و خدمات مراکز درمانی هلال‌احمر و جهاد کشاورزی در این کشور برای مردم محروم را بسیار ارزنده توصیف کرد.

او با اشاره به تجربیات و توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های کشاورزی،‌ تولید محصولات غذایی و صنایع نفت و گاز، علاقه‌مندی غنا را برای همکاری با ایران در این زمینه‌ها به ویژه محصولات غذایی، تولید برنج، انرژی و امور عمرانی را مورد تاکید قرار داد.

رییس‌جمهور غنا با اشاره به برگزاری موفق اجلاس سران اجلاس غیرمتعهدها در تهران، ریاست احمدی‌نژاد در این جنبش را تبریک گفت و آمادگی کشورش را برای تقویت همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی از جمله در چارچوب "نم" اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha