• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 91101709620
  • منبع : نمایندگی گیلان

معضل یا راهکاری به نام "سرعت‌گیر"

معضل یا راهکاری به نام "سرعت‌گیر"

ایسنا/گیلان در حالی که برخی از شهروندان رشتی از وجود سرعت‌گیرهای بی‌مورد در استان گیلان انتقاد کردند، مدیرکل راه و شهرسازی استان علت نصب این سرعت‌گیرها را تراکم جمعیتی حاشیه راه‌ها، عبور عابرین پیاده و تردد خودروهای محلی، ماشین‌آلات کشاورزی و ... برشمرد.

در حالی که برخی از شهروندان رشتی از وجود سرعت‌گیرهای بی‌مورد در استان گیلان انتقاد کردند، مدیرکل راه و شهرسازی استان علت نصب این سرعت‌گیرها را تراکم جمعیتی حاشیه راه‌ها، عبور عابرین پیاده و تردد خودروهای محلی، ماشین‌آلات کشاورزی و ... برشمرد.

حجت شعبان‌پور، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان گفت: در نصب سرعت‌گیرها معمولا از مصالح آسفالتی و جنس پلاستیکی استفاده می‌شود، سرعت‌گیرهای آسفالتی در طول سال مرمت و رنگ‌آمیزی می‌شوند و سرعت گیرهای پلاستیکی خود دارای رنگ بوده، ولی در صورت خرابی و تخریب مجددا مرمت و نصب می‌شوند.

شعبان‌پور ادامه داد: نصب سرعت‌گیر چندان منطبق با ایمنی استاندارد جاده‌ای نیست، ولی در استان با توجه به تراکم جمعیتی حاشیه راه‌ها، عبور عابرین پیاده و تردد خودروهای محلی، ادوات کشاورزی و ... مجبور به این کار هستیم.

وی ادامه داد: معمولا در تمامی سرعت گیرهای نصب شده در راه‌های اصلی و شریانی، تابلوهای اطلاعاتی در فواصل 200 متری و 100 متری قبل از سرعت‌گیرها در طرفین نصب شده است.

شعبان‌پور افزود: هرچند ممکن است تعدادی از این علائم به مرور دچار خرابی، تخریب و ... شوند که حسب عملیات راهداری دوباره احیاء می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول راه‌های اصلی و شریانی استان،85 مورد دوربرگردان داریم، گفت: از این تعداد 3 دور برگردان استاندارد اجرا شده و 2 مورد نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: عدم استانداردسازی تمامی دوربرگردان‌ها به مشکلات اعتباری، وجود اراضی و مستحدثات در حاشیه محل دوربرگردان‌ها و مشکلات آن اراضی برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با بیان این مطلب که در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان15 گردنه برف‌گیر به طول 97 کیلومتر وجود دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل با 443 نفر نیروی انسانی در قالب 46 اکیپ راهداری با 269 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار و با تهیه آسفالت سرد به مقدار 3 هزار تن آماده نگهداری از راه‌های ارتباطی در فصل زمستان است.

وی گفت: درخصوص تهیه و تدوین فهرست کشیک‌های اکیپ زمستانی این اداره کل و ادارات تابعه با شماره تلفن‌های ثابت و همراه، شناسایی اکیپ‌های بخش خصوصی جهت استفاده در مواقع اضطراری، حضور کلیه روسای ادارات شهرستان‌ها، ستادی و معاونین در حوزه استحفاظی در فصل زمستان، برنامه‌ریزی درخصوص تسطیح و مرمت و شانه‌سازی راه‌های اصلی – فرعی و روستایی و تهیه و تدوین شماره تلفن‌های مسئولین شهرستان جهت استفاده در مواقع ضروری و برنامه ریزی و اقدام شده است.

شعبان‌پور ادامه داد: این اداره کل اقدام به افزایش و حضور مستمر و فعال گشت راهداری و نیروهای راهداری در فصل زمستان از طول راه‌ها بویژه در محورهای شریانی، ملبس کردن اکیپ‌های گشت به یونیفرم بازبینی و نگهداری چشمک زن و روشنایی تونل‌ها و راه‌ها، تعامل مدیریتی با دستگاه‌ها خصوصا پلیس راه در راستای مدیریت ترافیک راه‌ها و ایمنی بخش تردد در سطح راه‌های استان و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های امدادی و بکارگیری امکانات دستگاه‌های امدادرسان در مواقع بحران به منظور اجرای به وقع و خدمات‌رسانی بهتر به استفاده کنندگان از راه در فصل زمستان کرده است.

وی تصریح کرد: نقصان و کاستی اعتبارات و تخصیص‌های ابلاغی و نیز وسایل نقلیه سبک و سنگین جهت پشتیبانی راهداری در زمان بارش برف سنگین به طور همزمان نبوده و ادارات براساس اولویت‌بندی راه‌ها اقدام به عملیات برف‌روبی در سطح محورهای حوزه استحفاظی خود می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha