• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91092011266
  • خبرنگار : 71234

طبق آخرین نظر کمیسیون امنیت ملی مجلس

اذن ولی قهری برای بانوان مجرد جهت دریافت گذرنامه ضروری است

اذن ولی قهری برای بانوان مجرد جهت دریافت گذرنامه ضروری است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نظر کمیسیون این بود که قید سن برای گرفتن اذن ولی قهری و یا حاکم شرع در صدور گذرنامه برای بانوان مجرد، برداشته شود که بر این اساس قید سن 40 سال منتفی شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نظر کمیسیون این بود که قید سن برای گرفتن اذن ولی قهری و یا حاکم شرع در صدور گذرنامه برای بانوان مجرد، برداشته شود که بر این اساس قید سن 40 سال منتفی شد.

صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور اعضای فراکسیون زنان برای بررسی مواد مرتبط به بانوان در لایحه گذرنامه، گفت: طبق تصمیم قبلی کمیسیون، بانوان مجرد زیر 40 سال برای داشتن گذرنامه احتیاج به اذن ولی قهری و یا حاکم شرع داشتند.

وی توضیح داد: به باور اکثر اعضای کمیسیون، صدور گذرنامه برای بانوان چه مجرد و چه متاهل منوط به داشتن رضایت از ولی قهری و یا حاکم شرعی است بدان معنا که بانوان مجرد برای این امر به رضایت ولی قهری، پدر و جد پدری و یا حاکم شرع احتیاج داشته و بانوان متاهل نیز در صورت داشتن اذن شوهر، ولی قهری یا حاکم شرع می‌توانند گذرنامه داشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر این اساس به نظر ما داشتن قید سنی برای بانوان مجرد برای گرفتن گذرنامه امری درست نیست البته اتخاذ تصمیم نهایی در این رابطه به جلسه بعدی موکول شد.

نعیمی‌رز در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب نهایی این تصمیم کمیسیون، آیا شرایط کنونی صدور گذرنامه برای بانوان مجرد بیشتر از 18 سال تغییر خواهد کرد و صدور گذرنامه منوط به داشتن اذن ولی قهری و یا حاکم شرعی خواهد شد، گفت: در هر صورت صدور گذرنامه احتیاج به یکسری معذوریت‌هایی دارد چون در مورد صدور گذرنامه برای بانوان که از دو حالت مجرد و یا متاهل خارج نیستند این شرایط حاکم است که این امر احتیاج به اذن ولی قهری و یا حاکم شرع دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نظر اعضای فراکسیون زنان بر این بود که باید قید سن برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۰ ۱۲:۴۹

یعنی مادربزرگ 87 ساله (اکنون که پدربزرگ در قید حیات نیست) من برای دریافت گذرنامه باید اذن ولی قهری داشته باشد؟؟؟ از شما رسانه های محترم خواهش می کنم اجازه ندهید چونین قوانین توهین آمیزی تصویب گردد. در این شرایط حساس کشور تصویب این قوانین فقط شرایط را بحرانی تر می کند. این قوانین صغیر و بی ارزش قلمداد کردن نیمی از جمعیت کشور است.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۰ ۱۳:۰۷

یا حتی مادر من که زن بیوه است باید از توی گورستان امضای پدر و جد پدری‌اش را بیاورد؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۰ ۱۶:۱۲

یک نماینده که به خانواده خودش ... دارد، تمام وقت مجلس را به چیزی که مشکل نیست، هدر می‌دهد و کسی هم نیست که بگوید آقای عزیز! شما برای این نماینده شدین؟ کویت و عربستان که قانون ضد زن دارند، کم‌کم به سوی آزادی بیشتر زنان قدم برمی‌دارند و ایران که خانمها آزادترند، در راه محدود کردن آنان؟! ... کنین و برین برای این پولی که می‌گیرین درست کار کنید که مشکلات مردم حل شود!