• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91092010877

دبیر تحکیم وحدت: طرح اصلاح قانون انتخابات، جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کند

دبیر تحکیم وحدت: طرح اصلاح قانون انتخابات، جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت:‌ طرح اصلاح قانون انتخابات در صورت نهایی شدن، جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت:‌ طرح اصلاح قانون انتخابات در صورت نهایی شدن، جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کند.

محمدعلی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: امیدوارم طرح اصلاح قانون انتخابات به سرانجام نرسد زیرا موجب می‌شود اقلیتی خاص متنفذ و دارای قدرت در کشور، مدیریت و اعمال نظر در مسایل کشور را در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه "اصلاح قانون انتخابات جنبه مثبتی نیز دارد"، افزود: در هر جامعه‌ای اگر قوانین پس از مدتی مورد ارزیابی قرار گیرند و نقاط ضعف و قوت آنها شناسیی شود، جامعه به سمت افزایش قانونمندی حرکت می‌کند.

این فعال دانشجویی همچنین با طرح این پرسش که "چرا مجلس شورای اسلامی به جای رسیدگی به شکایت اقتصادی کشور، پیگیر این طرح است؟" اظهار کرد: در این زمینه دو نگاه خوش‌بینانه و بدبینانه وجود دارد. با نگاه خوش‌بینانه می‌توان گفت که مجلس هم دغدغه‌های خاص خود را دارد و شاید این دیدگاه وجود دارد که دولت در اینگونه مسایل کارآمد عمل نمی‌کند.

اسلامی با بیان اینکه "شاید نمایندگان مجلس بر این اعتقاد باشند که نظر مردمی که در انتخابات شرکت می‌کنند، کارشناسی نیست"، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب مجلس به دنبال این است که فضایی ایجاد شود که نظر اقلیت متنفذ و دارای قدرت، بیشتر اعمال شود.

دبیر دفتر تحکیم وحدت همچنین اظهار کرد: در نگاه بدبینانه، باید گفت افرادی که در حوزه‌های سیاسی حضور می‌یابند افراد خودساخته‌ای نیستند و دچار "نفسانیت‌سالاری" شده‌اند. آن‌ها به دنبال این هستند که نظر خود را به کرسی بنشانند و رویه‌های کشور را بر طبق نظر خود پیش ببرند. این امر موجب می‌شود این افراد از مسایل اصلی کشور که مسایلی اقتصادی است، غافل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه "برخی افراد و گروه‌های سیاسی به مبانی مردم‌سالاری اعتقاد ندارند و به دنبال خارج کردن رقبای خود هستند"، گفت: افراد، احزاب و گروه‌های سیاسی باید به مردم‌سالاری دینی معتقد باشند. مردم‌سالاری به معنای پذیرفتن نظر اکثریت است. نظر اکثریت هر چهار سال به یک فرد تعلق و این فرد در راس امور قرار می‌گیرد. در طول این چهار سال همه گروه‌ها، احزاب و قوا باید دست در دست هم دهند و در راستای منافع ملی کشور حرکت کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه تاکید کرد:‌ تمام جهت‌گیری‌های فعالان، گروه‌ها و احزاب سیاسی باید بر اساس اهداف و آرمان‌های انقلاب و منابع ملی کشور باشد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه "طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، کشور در یک پیچ تاریخی قرار دارد"، اظهار کرد: مسئولان باید شرایط جهانی و منطقه‌ای را که کشور در آن قرار دارد مدنظر قرار دهند. اگر قرار باشد در این پیچ تاریخی،‌ مدیریت کشور چند پاره باشد و هر کس به سمتی حرکت کند، از مسیر خارج می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha