• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91091910780
  • خبرنگار : 71234

کمیسیون شوراها تصویب کرد؛

لیسانس، حداقل مدرک برای کاندیداهای انتخابات شورای شهر

لیسانس، حداقل مدرک برای کاندیداهای انتخابات شورای شهر

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به جلسه‌ی امروز بعدازظهر کمیسیون و بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: بر این اساس حداقل مدرک لیسانس برای کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در نظر گرفته شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به جلسه‌ی امروز بعدازظهر کمیسیون و بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: بر این اساس حداقل مدرک لیسانس برای کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در نظر گرفته شد.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسه‌ی امروز کمیسیون شوراها با حضور چمران رییس شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که در این طرح به دنبال اصلاح میزان تحصیلات برای کاندیداهای انتخابات شوراها شهر و روستا هستیم، گفت: با توجه به افزایش سطح عملکرد شوراها به دنبال اندیشیدن تدابیری هستیم تا منتخبانی هم‌شأن و هم‌طراز شوراها در این انتخابات حضور پیدا کنند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد داشتن حداقل مدرک لیسانس برای کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در نظر گرفته شده است و تاکنون برای انتخابات شوراهای روستاها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

خجسته با بیان این‌که مواد 82، 26، 73 و 80 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا دراین طرح اجرا خواهد شد، گفت: این موارد زمینه را برای ارتقای عملکرد شوراها فراهم می‌کند؛ اعتقاد ما این است که چون اعضای شورای شهر و روستا توسط مردم انتخاب می‌شوند، سلب عضویت آنها باید سختگیرانه باشد و شرایط برای آرامش و امنیت در خاطر منتخبان فراهم گردد؛ رویکردی که اصلاح این مواد به دنبال آن است.

وی با تاکید بر این‌که اهمیت و کیفیت عمل در شوراهای اسلامی شهر و روستا بر لزوم وجود قوانین کارآمد و به‌روز صحه می‌گذارد، گفت: نقش شوراها در واگذاری امور حاکمیتی به مردم و بهره‌مندی هرچه بیشتر آنان در مباحث مدیریت شهری از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان گفت: موفقیت شوراها در مدیریت امور شهری و استفاده از افکار و آرای آنان، نمادی از توجه جمهوری اسلامی و مجموعه حاکمیت در کشور برای استقرار نظام مردم‌سالاری دینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۲

سلام در مورد مدرک تحصیلی شوراهای اسلامی روستاها در دور جدید سووال داشتم . ممنون منتظر پاسخم

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۳

سلام، آیا تایید لیسانس نیازی با تایید مجلس دارد یا این پیشنهاد موید لیسانس است؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۹:۴۹

با عرض سلام، آیا دانشجویانی که در تیرماه فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند کاندیدا شوند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۰۶ ۰۰:۱۵

با سلام-چرا به سوالات پاسخ داده نمی شود

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۲

سلام، ببینید همیشه این‌طور نیست که مدرک تحصیلی بخواهد حل مشکل کیفیت باشد. برخی اوقات یک دیپلمه به شرط داشتن تفکری خوب و صداقت و پشتکاری مناسب بهتر از يه دکتر عمل کند. من فکر می‌کنم برای شوراها باید شهرستانها دیپلم، استانها فوق‌دیپلم و تهران و شهرهای بزرگ لیسانس باشد. اینطوری عادلانه‌تر است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۹

سلام هر چند که ما شهروندی بیش نیستیم ولی نظری داریم شاید کمکی به انقلاب نماید. الان ما در موقعیتی نیستیم که محدودیتها رو بیشتر کنیم. شما با افزایش مدرک تحصیلی شوراها در حقیقت جنب‌وجوش مردمی رو کاهش می‌دهید و این خود موجب کاهش آراء می‌شه. ادغام 2 انتخابات(محلی و ملی) خوب بود ولی دیگه با بحث افزایش خرابش نکنید. متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۷

اگر چنانکه در آینده جنگی مثل ایران و عراق اتفاقی بیفتد ایا فقط لیسانسها مدافع کشور خواهند بود یا سایرین هم هستند که در این مملکت زندگی می‌کنند و حق و حقوق دارند به چه مجوزی سایرین را از کاندیدا شدن محروم می‌نمایید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۳۰ ۰۲:۵۵

دقیقا حسین جان درست گفته است. ببینید مثلا یک شخص بومی یک کلان شهر که فوق دیپلمه است امسال اومد شرکت کنه و یه ایده‌هایی داشت که شهر رو به بالاترین و بهترین شکل رو به پیشرفت میبرد. ولی تا دید مدرک لیسانسه خیلي دلش شکست در صورتی که علم و تجربه اش از یه دکتری هم بالاتر است و نصف بیشتر مردم شهر هم قبولش دارن.این چه کاری بود کردید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۳۰ ۰۲:۵۹

دقیقا همین است. این ایده لیسانس کاملا ایده نابجا و نامناسبی است. گاهی یک فوق دیپلمه از یک دکتری بیشتر کارایی دارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۳۰ ۰۳:۰۴

حسین اقا بهترین نظر را دادند. از این که محلی و ملی شد عالیه، ولی مدرک لیسانس یعنی چی! مگه به سواد بالاست. به تفکر سالم داشتن است. کمی فکر کنید کسی که دیپلم یا فوق دیپلم نظام قدیم را دارد الان برابر لیسانس و فوق لیسانس الان است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۱۸

به نظر بنده اگه میخوایم حماسه سیاسی خلق بشه باید شرط کارشناسی برای شورای شهر برداشته شه