• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091608565
  • خبرنگار : 71038

بیانیه مراسم پنجاه و نهمین سالگرد واقعه 16 آذر بر سر مزار شهدای دانشجو

در پایان مراسم پنجاه ونهمین سالگرد واقعه 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو که با حضور چند تن از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از فعالان دانشجویی بر سر مزار دانشجویان شهید 16 آذر در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد، بیانیه‌ای توسط یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در ارتباط با روز دانشجو قرائت شد.

در پایان مراسم پنجاه ونهمین سالگرد واقعه 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو که با حضور چند تن از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از فعالان دانشجویی بر سر مزار دانشجویان شهید 16 آذر در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد، بیانیه‌ای توسط یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در ارتباط با روز دانشجو قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و همه شهدای دانشجوی انقلاب اسلامی ایران. ۱۶آذر را باید به راستی نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران دانست. روزی که مشت‌های گره کرده عزم، خشم وغیرت دینی این ملت بزرگ توسط فرزندان دانشجویش برسرظلم، تعدی و فریبکاری مستکبران عالم فرود آمده وصفحات زرینی از استکبار ستیزی و ضداستعماری ایرانیان را رقم زد. 16 آذر که به نام "روز دانشجو" زینت گرفته، نماد دیگریست از استکبار ستیزی و مخالفت ملی ایرانیان. واقع شدن این روز در ماه پیروزی خون بر شمشیر (محرم الحرام حسینی) یادآور پیوند ناگسستنی دانشجویان و جوانان عاشورایی ایران اسلامی باالگوی جاودان حریت و مردانگی تاریخ، حضرت سیدالشهداء (ع) است که درس آزادگی از او آموختند و کربلاهای متعدد در طول عمر سی و چندساله انقلاب آفریدند.

جنبش دانشجویی ایران بعد از گذشت قریب به شش دهه از این رویداد ثابت کرده است که همواره در خط ضد استکبار و امپریالیسم حرکت می‌کند که فتح لانه جاسوسی آمریکا که مظهر تام استکبار جهانی است از آن جمله است؛ اشغال سفارتخانه شیطان بزرگ که در واقع تسخیر نماد استکبار و ظلم بود.

استکبار امروز در سراشیبی مشکلات متعددی قرار گرفته است؛ از جمله مهمترین آنها می توان به جنبش 99درصد اشاره داشت. این مشکلات به حدی گسترش یافته که چاره‌ای جز اهانت به خاتم الانبیاء (ص) برای آنها باقی نمانده است؛ البته که این گونه اقدامات چاره ساز نبوده و روز به روز بر حجم این مشکلات افزوده می شود و دیر نیست که پیش بینی امام خمینی (ره) در مورد سرمایه داری نیز چون کمونیسم تحقق یابد.

جنبش دانشجویی، امروز نیز همچون سال 32 با تاکید بر مواضع استکبارستیزانه خود معتقد است که تنها راه سعادت بشری حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) است و این مهم امروز خود را در اشکال متفاوت سیاسی فرهنگی و اقتصادی بروز می دهد؛ فلذا نکاتی چند دراین باره قابل ذکر است:

ایران امروز در نقطه کانونی تحولات منطقه قرار گرفته است و مدل «مردم سالاری دینی» که کارآمدی خود را نشان داده است باید در زمینه اقتصادی نیز به عنوان الگو و نمونه نیز مطرح گردد. ابزار «اقتصاد مقاومتی» به عنوان راهبرد اصلی برای دستیابی به این مهم و همچنین ایجاد «سبک زندگی دینی» بدور از مصرف گرایی غربی می تواند به عبور سرافرازانه ما از این مقطع حساس از انقلاب اسلامی کمک کند.

آنچه بر جنبش دانشجویی طی نزدیک به شش دهه به اثبات رسیده این است که تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت ها در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی «پایداری و مقاومت در قبال یکجانبه گری ها و زیاده خواهی های غرب به رهبری شیطان بزرگ» است؛ چنانکه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، تثبیت کننده ارزش های انقلاب اسلامی بوده و این مقاومت امروز در چهارچوب دیگری است. در شرایطی که جنگ سخت دشمن تبدیل به جنگ نرم شده دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با فتنه گران و سازش گران در همه حال آمادگی دارند تا با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع نمایند.

خط مقاومت ایران اسلامی امروز مرزهای ملی را فراتر نهاده و لبنان، فلسطین،سوریه و... را در برگرفته است. هم اکنون سوریه خط اول مقاومت جبهه انقلاب اسلامی علیه زورگویان جهانی شده و استکبار جهانی برای از بین بردن این ستون مقاومت، دست در دست رژیم های مرتجع عرب منطقه، به قتل عام مردم این کشور می پردازند.

پیروزی بزرگ و ارزشمند بدست آمده در جبهه مقاومت درجنگ هشت روزه غزه که به تصریح فلسطینی ها الگوگیری از حرکت انقلاب اسلامی ایران بوده ،بار دیگر ثابت نمود که یگانه راه پیروزی، استقامت و پایداری و سرمشق قرار دادن ندای «هیهات مناالذله» سالار شهیدان است.

در فضای کنونی کشور به تازگی زمزمه هایی مبنی براینکه برخی یا از سر حماقت و یا بر اساس خیانت، حرف از سازش در برابر غرب می زنند شنیده می‌شود، جنبش دانشجویی به عنوان زبان گویای ملت اعلام می کند که پیشرفت ایران اسلامی نه از راه سازش در برابر غرب که از گذرگاه مقاومت و پافشاری بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی می گذرد.

جنبش دانشجویی گذر از پیچ تاریخی کنونی را در گرو حفظ وحدت و یکپارچگی مسئولان تحت لوای ولایت فقیه می داند و معتقد است آنچه مملکت را از آسیب در امان می دارد، پشتیبانی از ولایت فقیه است.

مستکبران عالم بدانند دانشجویان این دیار با نصب العین قرار دادن منویات ولی امرمسلمین با گوش جان ندای مولا و مقتدایشان امام خامنه‌ای را شنیده و لبیک گفته‌اند و بصیرت را سرلوحه قرار داده و در راه عدالتخواهی و مطالبه آرمان‌های اصیل انقلاب و خمینی کبیر هیچ گونه ظلمی را پذیرا نیستند. چرا که ما وارثان فاتح همیشه سرافراز لانه استکبار و امپریالیسم، شهید مهدی رجب بیگی هستیم که فرمود: «می‌رویم تا خط امام بماند».

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 16 آذر 1332 و دومین سالگرد شهادت استاد شهریاری اعلام می‌داریم ما دانشجویان تا پای جان در راه حفظ و حراست از کیان انقلاب و آرمان‌های امام راحل ایستاده‌ایم و با جهاد علمی و عملی، ضمن مبارزه با استکبار جهانی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشت محکمی بر دهان یاوه گوی استکبار جهانی واذناب آن خواهیم کوبید و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهیم نمود. والسلام علی عبادالله صالحین».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha