• شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 91091105140
  • منبع : نمایندگی ایلام

کمبود وقت را با سرعت زیاد جبران نکنید

کمبود وقت را با سرعت زیاد جبران نکنید

ایسنا/ایلام رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ایلام، گفت: رانندگان نباید کمبود وقت را با سرعت زیاد جبران کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ایلام، گفت: رانندگان نباید کمبود وقت را با سرعت زیاد جبران کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هر روز در گوشه و کنار شهرمان کمتر تصادف هایی را می‌بینیم که یکی از علل اصلی آنها رانندگی با سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه در رانندگی ذکر نشده باشد و این نتیجه گرفته می‌شود که چنانچه رانندگان در هنگام رانندگی درمعابر درون شهری و برون شهری با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند بسیاری از حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.

ماده 129 و 130 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که رانندگان وسایل نقلیه موظف هستند در تقاطع‌هایی که چراغ راهنمایی و رانندگی و یا مأمور راهنمایی و رانندگی یا تابلو "ایست" وجود ندارد و به طور کلی در محل‌هایی که موانعی در مسیر حرکت آنها وجود داشته باشد و یا هنگام بارندگی، از سرعت خودور تا حدی که بتوان وسیله نقلیه را کنترل کرد بکاهند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ"محمد رسولی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام در این باره گفت: رانندگان وسایل نقلیه هنگام عبور از معابر و گذرگاههای تنگ یا پرجمعیت یا هنگامی که بیشتر از 50 متر مقابل آن‌ها دیده نمی‌شود موظفند آهسته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در سطح معابر است، گفت: هر چه قدر سرعت افزایش یابد زمان عکس‌العمل راننده کوتاه‌تر و کندتر می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام، ادامه داد: افزایش چهار درصدی در میانگین سرعت منجر به افزایش 10 درصدی مصدومیت‌های سانحه و 20 درصدی افزایش مصدومیت‌های فوتی می‌شود و رانندگان هرگز نباید کمبود وقت خود را با سرعت غیر مجاز جبران کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha