• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91090803911
  • خبرنگار : 71049

رییس سازمان انرژی اتمی: وجود عوارض برای ساکنان اطراف "یو سی‌ اف" صحت ندارد

رییس سازمان انرژی اتمی: وجود عوارض برای ساکنان اطراف "یو سی‌ اف" صحت ندارد

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: چنان‌چه رژیم صهیونیستی قصد حمله به ایران داشته باشند جمهوری اسلامی با قوت و قدرت لازم پاسخ لازم را به آنها خواهد داد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: چنان‌چه رژیم صهیونیستی قصد حمله به ایران داشته باشند جمهوری اسلامی با قوت و قدرت لازم پاسخ لازم را به آنها خواهد داد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی ایسنا،‌ فریدون عباسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار مبنی بر وجود عوارض برای ساکنان اطراف کارخانه "یو سی‌ اف" اصفهان اظهار کرد:‌ این اخبار صرفا ادعا است و صحت ندارد و آن کس که در این‌باره اظهارنظر کرده است باید توضیحات بیشتری را ارائه کند.

رییس سازمان انرژی اتمی در عین حال تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های هسته‌یی که در ایران صورت می‌گیرد تحت نظارت آژانس است و ایمنی هسته‌یی درباره آنها به طور کامل رعایت می‌شود و هیچ حادثه و اتفاق خاصی که بخواهد به مردم آسیب برساند تاکنون واقع نشده است.

وی با اشاره به برخی از حوادث عادی کارگاهی اظهار کرد:‌ چنین اتفاقاتی موضوعاتی است که می‌تواند در هر کارخانه و در هر زمینه‌ای صورت گیرد.

وی درباره مذاکرات ایران و آژانس در آذرماه اظهار کرد: بر اساس تاریخ از پیش اعلام شده مذاکرات طبق روال گذشته انجام می‌شود و این مذاکرات از سوی آژانس به سرپرستی هرمان ناکارتس،‌ معاون مدیرکل انجام می‌شود. این مذاکرات در راستای مذاکرات قبلی با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود تا دو طرف به یک نتیجه مشخص و قابل قبول دست پیدا کنند.

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر این‌که قلب رآکتور تهران قرار بود امسال به طور کامل تعویض شود اظهار کرد:‌ در حال حاضر تولید صفحات سوخت و تبدیل آنها به مجتمع‌های سوخت در کارخانه‌های تولید سوخت اصفهان ادامه دارد. ظرفیت فعلی تولید مجتمع سوخت، دو مجتمع در یک ماه است که امکان افزایش آن به سه مجتمع نیز وجود دارد. در حال حاضر رآکتور تهران بیش از چهار الی پنج مجتمع سوختی که تهیه شده است و به رآکتور منتقل کرده‌ایم، بیشتر نیاز ندارد و با ترکیب سوخت‌های نو و قدیم رآکتور می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: روند تولید سوخت طبق معمول ادامه پیدا می‌کند. تمام تولیدات‌مان بعد از آنکه تحت نظارت آژانس قرار گرفت، پلمپ می‌شود و در انبار نگهداری می‌شود تا زمانی که رآکتور تهران مطالبه سوخت جدیدی داشته باشد.

وی درباره نو شدن قلب رآکتور تهران خاطرنشان کرد: نو شدن قلب راکتور زمانی اتفاق می‌افتد که سوخت‌های قبلی به اندازه کافی مصرف شوند این به لحاظ اقتصادی نیز مورد نظر است. فعلا با تعداد مجتمع‌های سوختی که به راکتور منتقل شده مشکل خاصی در راه‌اندازی راکتور و تولید رادیو دارو نداریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از حمله اسراییل به غزه و تهدیدهای این رژیم نسبت به تاسیسات هسته‌یی ایران فکر می‌کنید احتمال حمله به ایران نیز وجود دارد ضمن بیان اینکه غزه همیشه مورد حملات اسراییل قرار گرفته است و نباید اخبار مربوط به شکست اسراییل در حمله به غزه تحت الشعاع تحولات مصر قرار گیرد خاطرنشان کرد: شکست اسراییل در این رویداد را خبرنگاران مستقل و خبرنگاران ایران باید بیشتر از گذشته تبلیغ کنند چرا که آنها سعی دارند با تحولات مصر شکست اسراییل را کم‌رنگ جلوه دهند.

وی در ادامه گفت: اسراییل اگر تا کنون فرصتی داشت و ما ضعفی نشان داده بودیم که می‌توانستند به ما حمله کنند و تاسیسات‌مان را از بین ببرند مثل کارهای خرابکارانه‌ای که تا کنون چه صنعتی و چه در زمینه قطع برق داشته‌اند حمله نظامی را هم صورت می‌دادند اما نتوانستند و نیروهای مسلح ایران به خوبی می‌توانند از مرزهای کشور دفاع کنند و هماهنگی‌های لازم هم با آنها انجام شده است.

عباسی تاکید کرد:‌اگر آنها قصدی داشته باشند جمهوری اسلامی با قوت و قدرت لازم پاسخ لازم را به آنها خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha