• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 91090100743
  • منبع : نمایندگی خوزستان

جراحی موفقیت‌آمیز شکاف کام کودک رامهرمزی

جراحی موفقیت‌آمیز شکاف کام کودک رامهرمزی

ایسنا/خوزستان جراح مهسا حاجی‌زاده، کودک رامهرمزی که دچار مشکل شکاف کام است، گفت: در چند روز گذشته، مهسا حاجی‌زاده در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز تحت عمل جراحی قرار گرفت. شکاف کام این بیمار در عمل جراحی کاملا بسته شده و اکنون دیگر هیچ مشکلی ندارد.

جراح مهسا حاجی‌زاده، کودک رامهرمزی که دچار مشکل شکاف کام است، گفت: در چند روز گذشته، مهسا حاجی‌زاده در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز تحت عمل جراحی قرار گرفت. شکاف کام این بیمار در عمل جراحی کاملا بسته شده و اکنون دیگر هیچ مشکلی ندارد.

دکتر نادر صاکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان - اظهار کرد: پس از این، برعهده خانواده این کودک است که در دوران نقاهت با مراقبت خوب از او، کار کادر جراحی را تکمیل کنند.

وی افزود: این کودک تا یک ماه پس از عمل باید مایعات خنکی مانند آب‌میوه، شیر و بستنی استفاده کند و غذاهایی که دارای پسماند هستند به او داده نشود.

صاکی تصریح کرد: بهترین سن جراحی برای این بیماران، یک سالگی است. این کودک اکنون هفت ساله است و خانواده او باید برای انجام جراحی، پیش از این مراجعه می‌کردند.هر چه سن بیماران مبتلا به شکاف کام افزایش یابد، نتیجه کمتری برای تکلم او به دست می‌آید. با این وجود، سن او در روند عمل جراحی دخیل نبوده و مشکلی در جراحی به وجود نیامد.

این جراح بیان کرد: تنها مشکل این بود که این کودک به دلیل جراحی‌های قبلی، دچار چسبندگی نسج شده بود که کار گروه پزشکی را سخت می‌کرد. این بیمار پیش از این به مراکز درمانی دیگری رفته بود ولی به بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه نکرده بود.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مرکز درمانی گوش و حلق و بینی اهواز یکی از پیشرفته‌ترین مراکز کشور در زمینه این بیماری‌ها است و انجام چنین اعمال جراحی از عمل‌های معمول در اهواز است. مشکل اصلی، نبود آشنایی بیماران با این مراکز است تا بتوانند به موقع به درمان بپردازند.

وی با اشاره به نیازمندی خانواده مهسا، بیان کرد: کلیه هزینه‌های جراحی مربوط به حقوق پزشک و پرسنل برای این کودک رایگان بوده و هزینه‌های بیمارستان را نیز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنای خوزستان، این بیمار چند ماه پیش در بیمارستان نفت اهواز تحت عمل جراحی قرار گرفته و بخشی از شکاف کام وی بسته شده بود و برای بهبود کامل وی یک عمل جراحی دیگر نیز نیاز بود که به تازگی در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۱ ۲۰:۰۴

دکتر دستت درد نکنه فقط چرااین قدر دیرمگه توسایت دانشگاه اعلام نشده عموم مردم به کمک این این بیماربشتابندفکر کنم میشد دربخش خصوصی هم به صورت رایگان عمل کرد به هرحال دستت دردنکندکه به دادیک هم استانی افتادید