• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082113363

سردار سلامی :دستاوردهای شهید تهرانی مقدم به کابوس وحشت دائمی اسراییل تبدیل شده است

سردار سلامی :دستاوردهای شهید تهرانی مقدم به کابوس وحشت دائمی اسراییل تبدیل شده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دستاوردهای موشکی شهید تهرانی مقدم و جهادگران همراهش امروز به کابوس وحشت دائمی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دستاوردهای موشکی شهید تهرانی مقدم و جهادگران همراهش امروز به کابوس وحشت دائمی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) درمراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهدای غدیر و سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم که در حسنیه فاطمه الزهرا سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با حضور جمعی از مقامات و شخصیت‌های برجسته لشکری و کشوری برگزار شد، شهدا را سند افتخار جاودانه ملت انقلابی ایران دانست و تصریح کرد: شهدا تربیت شده مکتبی هستند که امامان آن حقایق عالم هستی را درک کردند و این شهدا تجسم نگاه ملکوتی انسان به حقیقت خلقت می باشند.

سلامی با بیان این‌که شکوه و عظمت ملت‌ها در دامن آرزوها و آرمان‌هایشان توصیف می‌شود، گفت: وسعت جغرافیایی دیگر ملاک بزرگی ملت‌ها نیست، بلکه دامن آرمان‌ها و اهداف تعیین کننده حد بزرگی و شکوه آنها هستند.

وی افزود: انسان‌های بزرگ هستند که عظمت یک کشور و ملت را توصیف می‌کنند و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را می‌توان از زیبا‌ترین تفاسیر این عبارت دانست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ابعاد مختلف وجودی و شخصیتی شهید تهرانی مقدم گفت: حسن، مرد آرزوها و ترسیم کننده آرمان‌های بزرگ بود؛ فاتح قله‌های بزرگ و پایه ریز یکی از ستون‌های مستحکم اقتدار انقلاب و نظام بود.

وی افزود: سردار تهرانی مقدم به درستی می‌دانست چگونه باید در دنیای آرزوهای دشمن نفوذ کرد تا در ذهن آنان ارعابی جاودانه بکارد.

سلامی، شهید تهرانی مقدم را مرد غلبه بر ناممکن ها توصیف و تصریح کرد: هر آنچه در دایره ذهنی ما عجیب و غیر قابل دسترس بود برای وی موضوعی ساده، دست یافتنی و قابل امکان بود.

وی با بیان این‌که شهید تهرانی مقدم برای اولین بار نام ایران را در فضا طنین افکن ساخت، گفت: کاری که او انجام داد برای کشور و نظام ارمغانی بزرگ بود، او برای اولین بار ما را به فضا برد و سینه فضا را شکافت.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان این‌که شهید مقدم با شناخت نقاط ضعف دشمن کابوس دائمی آنها را رقم می‌زد، اظهار داشت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی از کابوس وحشتی که این شهید والا مقام ساخته بود، خواب و خوراک ندارد و مقدم برای همیشه افسانه شکست ناپذیری اسراییل را باطل کرد.

وی خاطر نشان کرد: سرلشکر تهرانی مقدم نه تنها در دوران زندگی خود پایه گذار اقتدار شکست ناپذیر نظام ما بود، بلکه مسیری ساخت که تمامی اندیشمندان و دانشمندان علم هوا و فضا در مسیری که او ساخت حرکت می‌کنند.

سلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضائل اخلاقی شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم لطافت‌های روحی بسیار منحصر به فرد و جذابی داشت، او نه تنها مرد میدان پیروزی بود، بلکه مدام با شکست ها کشتی می‌گرفت و هیچ گاه با خستگی، نا امیدی و ناکامی میانه ای نداشت.

وی افزود: کارهای شگفت انگیز این شهید بزرگوار در ابتدا همواره غیر ممکن می نمود و برخی از ایده‌های او در دنیای فناوری‌های مدرن هم عملیاتی نشده است.

سلامی، سردار مقدم را اولین کسی دانست که توانست از موشکی بالستیک موشکی با قابلیت اصابت به شناورهای متحرک بسازد و گفت: از آن روز دیگر ناوهای هواپیما بر آمریکایی دیگر تنها با موشک های کروز نباید مقابله کنند و موشک های منحنی زن با سرعتی چندین برابر سرعت صوت شناورهای متحرک را مورد اصابت قرار دهند و این فناوری تنها در اختیار تعداد معدودی از کشورها بوده و حاصل اندیشه های نوگرانه شهید مقدم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه از شهید مقدم به عنوان کتاب متراکمی از تمامی فضائل ستودنی انسانی نام برد و خاطر نشان کرد: شهید مقدم انسانی ستایش برانگیز با قابلیت‌های ذهنی و فکری منحصر به فرد بود که به ناچار می بایست موفقیت‌های خود را کتمان می کرد.

وی افزود: شهید مقدم در گمنامی زندگی کرد، اما با عنایت پروردگار شهادتش این نام گمنام را در سراسر عالم پر آوازه ساخت و پاسخی الهی به مجاهدت های این بزرگ مرد داده شد.

سلامی شهید تهرانی مقدم را مرد لحظه های سخت و شایسته قهرمانی دانست و اظهار داشت: اینک کسانی که در معیت این شهید بزرگوار تلاش می کردند با در دست گرفتن پرچم آن فرمانده رشید برای تکمیل نقشه اقتدار این ملت بزرگ در حال فتح قله های جدید هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان سردار تهرانی مقدم را معمار قدرت بازدارندگی موشکی جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان این‌که این پارسای بی ادعا در دایره منافع قدرتهای بزرگ نفوذ کرد گفت: ایده ها و دستاوردهای شهید تهرانی مقدم امروز فضای تحرک حیاتی دشمنان را تنگ کرده و موجب آن شده است که جمهوری اسلامی ایران در موضع اقتدار عکس العمل های سریع و ویران کننده ای را در مقابل دشمن داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha