• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91082012385
  • منبع : مطبوعات

وضعیت خدمات پس از فروش سایپا در عراق و سوریه

مدیر عامل سایپایدک گفت: براساس نظرسنجی که در بازارهای عراق و سوریه توسط نمایندگی‌های سایپا انجام شده است، رضایت مشتریان در این کشورها از سطح خدمات پس از فروش سایپا 83 درصد بوده است.

مدیر عامل سایپایدک گفت: براساس نظرسنجی که در بازارهای عراق و سوریه توسط نمایندگی‌های سایپا انجام شده است، رضایت مشتریان در این کشورها از سطح خدمات پس از فروش سایپا 83 درصد بوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدحسن گرمان - معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا - اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا جدا از توجه به قیمت رقابتی در بازارهای خارجی، به خدمات پس از فروش هم توجه کرده و شبکه بسیار گسترده‌ای از فروش و خدمات پس از فروش را در بازارهای خارجی تشکیل داده است لذا استقبال خوب مشتریان خارجی از محصولات گروه سایپا باعث افزایش آمار صادرات و کسب موفقیت‌های پی در پی شده است.

گرمان افزود: براساس الگوهای استانداردی که در داخل کشور رضایت مشتری را مورد سنجش قرار می‌دهیم، سعی کرده‌ایم در بازارهای صادراتی نیز میزان رضایت مشتریان از محصولات سایپا را مورد ارزیابی قرار دهیم. لذا بر اساس نظرسنجی که در بازارهای عراق و سوریه توسط نمایندگی‌های سایپا انجام شده است، رضایت مشتریان 83 درصد بود که در مقایسه با بازار داخلی و همچنین رقابتی بودن بازارهای خارجی عدد بسیار خوبی است و نشان می‌دهد در بازارهای خارجی مشتریان از خودروهای سایپا راضی هستند.

مدیرعامل سایپایدک ادامه داد: وجود شبکه گسترده خدمات پس از فروش یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار موفقیت گروه خودروسازی سایپا در بازارهای خارجی است چرا که ما تلاش کرده‌ایم در بعضی از مقولات فراتر از انتظارات مشتری خدمات ارائه دهیم و این باعث جلب رضایت آنها می‌شود.

وی به رضایت بالای مشتریان عراقی از خدمات پس از فروش سایپا اشاره کرد و گفت:خدمات گارانتی در بازار عراق، به مفهوم رایج در داخل کشور وجود ندارد و چون گارانتی در بازار عراق خیلی جا نیفتاده است، ما این خدمات را به مشتریانمان ارائه می‌دهیم که باعث رضایت‌مندی مشتریانمان می‌شود.

گرمان ادامه داد: از سوی دیگر عملکرد خوب ما در عراق در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. سال گذشته حجم صادرات قطعات یدکی به عراق بیشتر شد و این دسترسی آسان‌تر مشتری به خدمات پس از فروش و قطعات باعث می‌شود که هم هزینه نگهداری خودرو کاهش یابد و هم رضایت مشتری افزایش پیدا کند.

وی خودروی پراید را ارزانترین خودرو در دنیا دانست و گفت: هزینه نگهداری پراید و قطعات یدکی این خودرو نسبت به سایر خودروها پایین‌تر است و تیراژ بالای خودرو به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است.

مدیرعامل سایپایدک خاطرنشان کرد: در بازار سوریه نیز این نظرسنجی انجام شده که نتیجه آن بالای 80 درصد بود که البته این نظرسنجی قبل از بحران‌های اخیر سوریه بوده است. همچنین قصد داریم این نظرسنجی را در بازارهای اروپایی و سایر مناطق صادراتی هم انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha