• جمعه / ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91081911631

یکی از مدیران سازمان حمایت در گفت‌وگوبا ایسنا:

افزایش قیمت بلیت هواپیما مشروط به افزایش بهای سوخت بوده است

افزایش قیمت بلیت هواپیما مشروط به افزایش بهای سوخت بوده است

مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی بوده است.

مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی بوده است.

سیدجواد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که بعد از جلسه شورای عالی هواپیمایی که در آن افزایش قیمت بلیت هواپیما به تصویب رسید، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور پیشنهاداتی را مطرح کرد، گفت: در این نامه پیشنهاد شد که قیمت بلیت به طور متوسط 65 درصد افزایش یابد و قیمت سوخت هواپیما نیز به لیتری 700 تومان برسد.

او با اشاره به این‌که در پی آن معاون اول با این دو پیشنهاد موافقت کرد گفت: در واقع افزایش قیمت بلیت هواپیما به شرط افزایش قیمت سوخت بوده است. چون در غیر این صورت افزایش قیمت بلیت منطقی نیست.

احمدی با تاکید بر این‌که شورای عالی هواپیمایی در موضوع افزایش قیمت‌ها نقش داشته است، گفت: متاسفانه برخی مسوولان این موضوع را به درخواست سازمان حمایت نسبت داده‌اند در حالی که سازمان حمایت در این موضوع هیچ نقشی نداشته است.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های هواپیمایی به دلیل افزایش نرخ ارز بسیاری از هزینه‌هایشان افزایش یافته است، گفت‌:‌ هم اکنون ارزی که این شرکت‌ها برای خدمات استفاده می‌کنند ارز مبادله‌ای است.

مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این‌که از روز چهارشنبه 17 ابان شرکت‌های هواپیمایی بنزین 700 تومانی استفاده می‌کنند، گفت: سازمان حمایت فقط می‌تواند بر نوع مصرف بنزین و افزایش نیافتن قیمت بلیت بیش از نرخ مصوب نظارت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت‌ها باعث افزایش کیفیت نیز خواهد شد، گفت: قاعدتا باید این گونه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha