• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91081711022
  • خبرنگار : 71439

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،متن تذاکرات به شرح زیر است:

*دهقانی، نماینده ورزقان به وزیر نیرو :تسریع در توسعه زیرساخت‌های شبکه توزیع برق ورزقان، به وزیر نفت : تسریع در تامین سوخت و گازرسانی به روستاهای زلزله زده ورزقان.

* موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسریع در صدور مجوز تاسیس دانشکده مهندسی کشاورزی در شهرستان فلاورجان، به وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی: حمایت و توجه ویژه به بخش تعاون در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همچنین توضیح در خصوص علت عدم شبانه‌روزی کردن کلینیک تخصصی تامین اجتماعی فلاورجان، به رییس جمهور تسریع در تخیص ارز مرجع جهت واردات دارو، به وزیر صنعت، معدن وتجارت: جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای داخلی و فروش خودرو با قیمت بالاتر از قیمت نرخ‌های مصوب به وزیر ورزش و جوانان،‌اعطای کمکهای مالی به تیم هندبال شهرستان فلاورجان جهت حضور در لیگ دسته یک هندبال کشور.

* ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر دادگستری: تسریع و تکمیل طرح احداث ندامتگاه شرق لاهیجان و همچنین تسریع در تاسیس دادگاه بخشهای حوزه انتخابیه، به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: در خصوص علت عدم اجرای دستورات وزارتخانه در بیمارستانهای حوزه انتخابیه، به وزیر کشور: توضیح پیرامون علت عدم اجرای دستورات مقام وزارت در شهرداری‌های حوزه انتخابیه.

*شوشتری نماینده قوچان به وزیر راه و شهرسازی: توضیح پیرامون علت عدم آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کنار گذر جنوبی قوچان.

*حسینی نماینده قصر شیرین سر پل ذهاب و گیلان غرب به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در آب رسانی به عشایر کوچ‌نشین حوزه‌های انتخابیه.

*یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و به وزیر راه و شهرسازی: تامین اعتبارت طرح احداث کمربندی حلقوی میبد.

* مقیمی نماینده بهشهر به رییس جمهور: صدور دستور تسریع در اعطای بودجه تخصیصی برای جبران خسارات ناشی از سیل شهرستان بهشهر.

* محسنی ثانی نماینده سبزوار، به وزیر راه‌شهرسازی: توضیح در خصوص علت افزایش 65 درصدی قیمت بلیط هواپیما.

* هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب،‌رودان، جاسک و بشاگرد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در حل مشکلات بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب، به وزیرکشور: تسریع در ارتقای روستاهای دارای بیش از 3500 خانوار شهرستان‌های حوزه انتخابیه به شهر همچنین تسریع در اجرای مصوبات سفر استانی هیات وزیران به استان هرمزگان به وزیر کشور: تسریع در ارتقای تقسیمات کشوری در حوزه‌های انتخابیه.

* حقیقت‌پور نماینده اردبیل به وزیر امور خارجه: توضیح پیرامون علت عدم اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص نسل‌کشی مسلمانان در میانمار.

* فیروزی نماینده نطنز و قمصر به وزیر نیرو: تسریع در حل مشکلات برق رسانی فاز 2 شهرک وحدت شهر جوشقان و کامو، به وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی: تسریع در راه‌اندازی مجدد اورژانس جاده شهر جوشقان وکامو.

* سامری نماینده خرمشهر به وزیر ورزش و امور جوانان: تسریع در اجرای طرح احداث ورزشگاه در شهر خرمشهر همچینن به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در تامین کار و امکانات آموزشی در مدارس شهرستان خرمشهر.

* صرامی و ایران‌پور نمایندگان خمینی‌شهر و مبارکه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توضیح در خصوص علت عدم حضور موثر معاونت پارلمانی وزارتخانه در مجلس.

* رهبر و سبحانی‌نیا نمایندگان تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری و نیشابور به وزیر راه و شهرسازی : توضیح در خصوص علت افزایش 65 درصد قیمت بلیط هواپیما.

* موسوی‌نژاد، پورفاطمی، ‌احمدی، جباری، هاشمی نخل ابراهیمی، آرامی، آشوری، جراره و جمیری نمایندگان استان‌های بوشهر و هرمزگان به رییس جمهور: صدور دستور جلوگیری از انتزاع بخشهایی از استان بوشهر به هرمزگان و الحاق آن به استان فارس.

* اکبریان و قاضی‌پور نمایندگان کرج و ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تعلل در فروش خودرو توسط شرکتهای سازنده.

* لاهوتی نماینده لنگه‌رود به وزیر کشور: تبدیل شهر شلمان به مرکز بخش و همچنین تامین اعتبار خرابی ناشی از سیل.

* زاهدی نماینده کرمان به وزرای علوم،‌تحقیقات و فناوری و اقتصاد دارایی: عدم پرداخت حقوق دانشجویان بورسیه خارج از کشور که چند ماه است دریافت نکردند و تبعات فرهنگی آن.

* فتاحی،‌قاضی‌پور، جهانگیرزاده، ‌سبحانی‌فر، هادی حسینی، نمایندگان ارومیه، سبزوار و قائمشهر، سوادکوه و جویبار به وزیر آموزش و پرورش : تسریع در اجرای مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌دبستانی‌ها همچنین به وزیر امور اقتصاد و دارایی: تسریع در صادرات مصالح ساختمانی وتولیدی‌ صنایع غذایی تولیدی ارومیه به کشورهای همسایه،‌به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در احدات و تکمیل راه‌آهن ارومیه به مراغه،‌به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در راه‌اندازی بخش جراحی قلب در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار.

* مرادی نماینده سنندج به وزیر راه و شهرسازی: عدم تخصیص اعتبار پروژه کنارگذر کامیاران، به وزیر آموزش و پرورش: تعین تکلیف مربیان قرآن آموزش و پرورش استان کردستان.

* حسینی، دستغیب، مطهری و سلطانی نمایندگان قائم‌شهر، سوادکوه، شیراز،‌تهران، ری،‌اسلامشهر و بروجن به وزیر آموزش و پرورش: عذرخواهی از مردم و خانواده‌ها و رسیدگی لازم به وضعیت خانواده‌های محترم عزادار دانش‌آموزان از دست رفته بروجنی.

* حسینی نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار به وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی: رسیدگی به پیگیری به وضعیت بیمه تامین اجتماعی صنف آرایشگران.

* حسینی و علیپور، نمایندگان قائمشهر و سوادکوه و جوبیار و حسینی و دستغیب نمایندگان اهواز و شیراز به وزیر صنعت‌،معدن و تجارت: عدم پرداخت حقوق بازنشستگان مظلوم صنعت فولاد کشور.

* موسوی نماینده خدابنده به وزیر نفت: ضرورت رسیدگی وتعلل و تعطیلی در امر گازرسانی به روستاهای شهرستان خدابنده.

* موسوی نژاد نماینده دشتستان به وزیر کشور: عدم استقرار ادارات در بخشی از حوزه انتخابیه با توجه به اینکه مورد درخواست و پیگیری جدی مسئولین بوده است و همچنین به وزیر آموزش و پرورش: عدم استقرار اداره آموزش و پرورش در بخشی از حوزه انتخابیه علی رغم داشتن مولفه‌های استقرار یک اداره.

* پشنگ نماینده خاش به وزیر نیرو : افت ولتاژ برق در بخش نصرت‌آباد و خسارات وارده به اموال مردم و عدم توجه به مهار آبهای سطحی روان و رودخانه‌های مرزی.

* اربابی نماینده ایرانشهر به وزیر بهداشت‌،درمان وآموزش پزشکی: عدم اقدام در خصوص تصویب چارت سازمانی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در وزارتخانه.

* یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد به وزیر راه ‌و شهرسازی: ضرورت تجدید نظر در افزایش ناگهانی 70 درصد نرخ بلیط هواپیمای در سفرهای داخلی.

* حسینی نماینده زابل، ذهک و هیرمند در تذکری به وزیر کشور: برخورد غیرقانونی و غیرقابل دفاع دیروز ماموران هنگ مرزی در بازارچه مرزی گمشاد سیستان.

* عالی نماینده زابل به وزیر کشور: ناامنی‌های اخیر در منطقه سیستان و کشتار مردم به صورت تصادف ناشی از برخورد با شتر و ماموران مرزبانی.

* حسین‌زاده و فتاحی نمایندگان ارومیه به وزیر آموزش و پرورش: توجه وزارت آموزش و پرورش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر استخدام فارغ‌التحصیلان تربیت معلم که تعداد آنها در کشور 2هزار و 500 نفر می باشد. همچنین به وزیر نیرو: ضرورت تجدید نظر در پرداخت مطالبات ماده 13 آزادگان استان آذربایجان غربی که در شرکت توزیع برق استان کارمند هستند.

* عبدالله زاده نماینده فردوس و طبس به وزیر امور اقتصاد ودارایی: عدم ابلاغ مصوبه هیات دولت در مورخ 22 /7/ 91 درباره‌ی اموال و سهامی که باید به صندوق بازنشستگی فولاد منتقل گردد.

* جعفرزاده نماینده رشت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پرهیز و خودداری از انجام هزینه‌های غیرضرور و نبود بهره‌وری نسبی ناشی از ضعف مدیریت اداره کل ارشاد اسلامی استان گیلان در اجرای برنامه‌های استانی و کشوری.

* نوروزی نماینده علی‌آباد کتول به وزیر جهاد کشاورزی: تامین نیاز کود شیمیایی کشاورزان استان گلستان.

* حسینی نماینده قزوین، البرز،‌آبیک به وزیر نفت: ضرورت تسریع در گازرسانی به منطقه الموت قزوین همچنین به وزیر کشور: ضرورت تسریع در انجام مراحل اجرایی شهرستان شدن شهر محمدیه که بیش از یکصدهزار نفر جمعیت دارد.

* بیگی نماینده میاندواب به وزیر آموزش و پرورش: توجه و عنایت لازم و مجدانه به مدارس فرسوده و احداث مدرسه در روستاهایی که فاقد مدرسه هستند.

* عباس‌پور نماینده بوئین‌زهرا به وزیر بهداشت‌،درمان وآموزش پزشکی: توجه به مرکز درمانی بوئین زهرا که پزشک ندارند و تامین پزشک بر‌ آنها دشوار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha