• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91080704378
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

احداث بزرگترین باغ انار کشور در شهرضا

مدیر کل امور میوه وزارت جهاد کشاروزی گفت: بزرگترین باغ انار کشور در شهرستان شهرضا احداث خواهد شد.

مدیر کل امور میوه وزارت جهاد کشاروزی گفت: بزرگترین باغ انار کشور در شهرستان شهرضا احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شهرضا، سید رحمت‌الله پریچهر در مراسم افتتاحیه جشنواره انار و سفال شهرضا با اشاره به اینکه انارملس و یاقوتی شهر جز بهترین ارقام انار کشور است، اظهار کرد: متاسفانه نسبت به انار شهرضا شناخت کافی وجود ندارد.

پریچهر افزود: امیدواریم که انار شهرستان توسط مسؤولان، اصحاب رسانه و مطبوعات به بازارهای داخلی و جهانی معرفی شود.

وی تولید انار کشور را حدود 900هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: تولید انار استان اصفهان به دلیل سرمازدگی‌های سال 1386 و اوایل بهار سال جاری در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

مدیر کل امور میوه وزارت جهاد کشاروزی رتبه تولید انار کشور را در جهان، رتبه نخست عنوان کرد و افزود: با تلاش مسؤولان، مدیران و کشاورزان می‌توان این رتبه برتر کشور را حفظ کرد.

پریچهر ادامه داد: باید در خصوص استفاده بهینه از آب در بخش‌ کشاورزی و باغات انار برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد. متوسط انار تولیدی در هر هکتار بین 13 تا 100تن است که دلیل عمده آن عدم توجه به بحث تغذیه باغات انار است.

پریچهر با بیان اینکه انار میوه بومی کشور ایران است، خاطر نشان کرد: اقدام مهم و بزرگی برای اصلاح ارقام انار در کشور صورت نگرفته است.

وی انار با ماندگاری بالا و نرم بودن هسته انار را جزو موارد بازار پسند بودن انار دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی تا 85درصد از هزینه‌های آبیاری تحت فشار را به کشاورزان به صورت تسهیلات پرداخت می‌کند.

پریچهر با اشاره به جایگاه و موقعیت تولید انار در شهرضا ادامه داد: می‌توان این شهرستان را در تولید محصول ارگانیک انار پیشتاز قرار داد و انار را تا سه برابر قیمت فعلی به فروش رساند.

وی با اشاره به برنامه توسعه برنامه مطالعه جامع وزارت جهاد کشاورزی گفت: به‌دنبال معرفی مناطق مناسب از نظر اقلیم، خاک و ... هستیم تا کشاورزان با افزایش آگاهی به تولید محصول با کیفیت‌تر و مناسب‌تر اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha