• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91071912705

رييس اتاق بازرگاني تهران:

كـشـور نـبـايـد « دلاري » شـود

كـشـور نـبـايـد « دلاري » شـود

رئيس اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه « اگر به عدم ثبات اقتصادي و نرخ ارز در كشور بي‌توجهي كنيم خسارت‌هايي به بار مي‌آيد.» هشدار داد.: كشور نبايد «دلاري» شود.

رئيس اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه « اگر به عدم ثبات اقتصادي و نرخ ارز در كشور بي‌توجهي كنيم خسارت‌هايي به بار مي‌آيد.» هشدار داد.: كشور نبايد «دلاري» شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يحيي آل‌اسحاق ،رييس اتاق بازرگاني صنايع و معادن تهران، اظهار كرد:‌ 18 سال در كل كشور بحث صادرات و فرصت‌ها و چالش‌هاي آن مطرح بوده است ولي در شرايط فعلي صادرات با يك سري از تهديدها و فرصت‌ها مواجه است كه بي‌توجهي به آن ممكن است آسيب‌رسان باشد.

وي ادامه داد:‌ مساله‌ي نرخ ارز فرصتي براي صادرات در كشور شده است ولي همين فرصت در دو زاويه دولت و بخش خصوصي تهديدهايي را نيز به وجود آورده است.

آل‌اسحاق با تاكيد بر اين كه از نظر دولت يكسري درآمدهاي غيرمنطقي براي صادرات به وجود آمده كه بايد از طريق ماليات و روش‌هاي مشابه كنترل شود اظهار كرد: بايد تقويت بنيان‌هاي آسيب ديده را مد نظر قرار دهيم و رقابتي براي پايين آوردن قيمت‌ها در بين توليدكنندگان و فعالان اقتصادي دولتي ايجاد شود.

رييس اتاق تهران گفت: در شرايط فعلي به جاي اين كه بازارها را حفظ كنيم به دست خودمان شرايطي براي آسيب‌پذيرتر شدن‌مان فراهم كرده‌ايم.

وي با بيان اين كه شرايط اقتصادي در ايران بايد به ثبات برسد بيان كرد: يك خطر بزرگ كه درحال حاضر ايران را تهديد مي‌كند اين است كه كشور «دلاري» شود به طور مثال، براي چه كرايه‌ي حمل و نقل راه آهن جمهوري اسلامي ايران بايد براساس فرانك سوييس و دلار باشد؟

رييس اتاق تهران با بيان اين كه كار به جايي مي‌رسد كه كرايه‌ي خانه هم در ايران «دلاري» مي‌شود، اظهاركرد: عدم توجه به ثبات اقتصادي و نرخ ارز خسارت‌هايي را به بار مي‌آورد كه قابل جبران نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha