• شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 91070805321
  • منبع : نمایندگی همدان

دريادلي چون آتش‌نشان...

دريادلي چون آتش‌نشان...

ایسنا/همدان هر حرفه‌ای سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد.

هر حرفه‌ای سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه همدان، سختی و دردسر بعضی شغل‌ها نسبت به بقیه بیشتر بوده كه آتش‌نشانی یکی از این شغل‌هاست.

در واقع آتش‌نشانان به دلیل ویژگی‌های شغل خود همواره در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند و این مشاغل چون اغلب با مرگ و زندگی افراد سر و کار دارند استرس زیادی به آنها تحميل مي‌كنند.

آتش‌نشانان در هر مأموریت به طور معمول در معرض چندین عوارض از جمله عوارض ناشی از استرس رانندگی و ترافیک، عوارض ناشی از صدای آژیر، بلندگو و نور چراغ گردان، عوارض ناشی از ترشح هورمون‌های دفاعی و آمادگی بدن در برابر حوادث، اثرات ناشی از حرارت در محل حریق و عوارض ناشی از تماس یا جذب مواد شیمیایی از طریق پوست قرار مي گيرند.

آتش‌نشان موفق بايد از خود گذشته باشد

يك آتش نشان همداني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه همدان شرط لازم آتش نشان موفق را از خود گذشتگي اعلام كرد.

مهدي خدايي با بيان اين مطلب تصريح كرد: شغل آتش‌نشاني يكي از شغل‌هاي پر استرس است چراكه آتش‌نشان براي نجات يك فرد جان خودش به خطر مي‌اندازد، بنابراين بايد در ابتدا از جان خود بگذرد تا بتواند هم نوع خود را نجات دهد.

وي افزود: يك آتش‌نشان درحين انجام وظيفه ممكن است با حادثه مواجه شود بنابراين يك آتش نشان بايد دل دريايي داشته باشد تا با به خطر انداختن و ناديده گرفتن زندگي خود با تمام وجود براي نجات هم نوعش تلاش كند.

خدايي بيان كرد: لحظه لحظه‌هاي يك آتش نشان لحظه مرگ و زندگي است كه گاه صداي ناله‌هاي يك مادر براي نجات فرزندش او را تشويق به از خودگذشتگي بيشتر مي‌كند و گاهي نيز سكوت يك جسد تنها آتش‌نشان را تشويق به يافتن مي‌كند.

خدايي گفت: آتش‌نشانان افراد هميشه بيدار هستند و حادثه را در كمين مي‌بينند و با ديدن حوادث مختلف تمامي اصول و قوانين ايمني را در زندگي شخصي خود رعايت مي‌كنند.

اين آتش‌نشان به بيان يكي از شيرين ترين خاطرات خود پرداخت و گفت: براي عمليات نجات يك مقني كه گرفتار گازگرفتگي شده بود مامور شدم، اين چاه‌كن مردي 50 ساله بود که گرفتار گاز گرفتگي شده و در چاه واژگون باقي مانده است. به محض رسيدن به محل عمليات نيروهاي اورژانس در محل حادثه حضور داشتند و مرگ فرد را اعلام كردند لذا براي بيرون آوردن جسد به داخل چاه رفتم اما وقتي كنارش رسيدم نفس‌هايش را بر دستانم احساس كردم و در نهايت او از مرگ نجات يافت.

اين آتش‌نشان مرگ يك دختر پنج ساله بر اثر غرق‌شدگي را تلخ‌ترين حادثه عمر كاريش عنوان كرد.

شرط لازم موفقيت آتش‌نشانان محكم و قوي بودن است

رييس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه همدان، شرط لازم موفقيت آتش نشانان را محكم و قوي بودن آنان خواند.

رضا عسگري با بيان اين مطلب اظهار كرد: آتش‌نشاني با هدف اصلي نجات جان و اموال انسانها تشكيل شده است بنابراين يك آتش نشان قادر است در بحراني‌ترين و زيان‌آورترين شرايط محيطي به ياري حادثه ديدگان بشتابد.

وي افزود: شغل آتش نشاني يكي از شغل‌هاي پرمخاطره است به گونه‌اي كه اگر توانايي يك آتش‌نشان متناسب با انجام وظايف اين شغل نباشد مي‌تواند در حين انجام وظيفه خطراتي را گريبانگير خود فرد و جامعه كند.

عسگري در پايان گفت: در سال‌هاي گذشته آتش‌نشانان براي عمليات امداد و نجات در زمان طولاني‌تري در محل حادثه حاضر مي‌شدند كه خوشبختانه با مجهز شدن ايستگاه‌ها به تجهيزات مدرن زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه به سه تا چهار دقيقه كاهش يافته است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha