• جمعه / ۷ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 91070704481
  • منبع : نمایندگی گیلان

به بهانه روز آتش‌نشان؛

آتش‌نشان براي رسيدن به خدا از خود مي‌گذرد

آتش‌نشان براي رسيدن به خدا از خود مي‌گذرد

ایسنا/گیلان آتش نشانی را نمی‌توان صرفا یک شغل محسوب کرد زیرا این کار بدون عشق و علاقه قلبی و روحیه ایثارگری غیرقابل تصور است و تنها کسانی از عهده وظایف محوله‌ی آن بر می‌آیند که در قبال آحاد بشر و همنوعان خویش احساس مسئولیت کنند.

آتش نشانی را نمی‌توان صرفا یک شغل محسوب کرد زیرا این کار بدون عشق و علاقه قلبی و روحیه ایثارگری غیرقابل تصور است و تنها کسانی از عهده وظایف محوله‌ی آن بر می‌آیند که در قبال آحاد بشر و همنوعان خویش احساس مسئولیت کنند.

مهدی داوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و قدردانی از نیروهای زحمتکش این سازمان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین حریق مربوط به اتصالی در سیستم سیم‌کشی از ناحیه پشت‌بام است از شهروندان تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز حریق در منازل قدیمی هر ساله از سیستم‌های سیم‌کشی پشت‌‌بام‌های خود بازدید به عمل آورند.

وي سرایت سریع آتش از کانون حریق به دیگر ساختمان‌های مجاور را پیوستگی سربندی‌های شیروانی و عدم احداث دیوار آتش‌برفی مابین آنها عنوان کرد و گفت: همکاری و رعایت اصول ایمنی می‌تواند کمک شایانی در ایجاد آرامش و عدم بروز هرگونه حادثه و حریق باشد.

در ادامه محمد علیزاده رئیس ایستگاه 4 آتش‌نشانی رشت، آتش نشان را فردی عنوان کرد که در زمان بحران و مشکلات، دیگران را نسبت به خود ارجح بداند و با توکل بر خداوند و از جان گذشتگی و ایثار نسبت به نجات جان و مال مردم و کاهش اثرات حوادث اقدام کند.

وی افزود: یقینا همه آتش‌نشانان با استناد به آیه شریفه سوره مائده که می‌فرماید؛ هر کس نفسی را از آب و آتش نجات دهد گویی همه مردم را نجات داده است، انجام وظیفه می‌کنند.

علیزاده گفت: آتش‌نشان واقعی کسی است که درد و رنج دیگران را مصداق مصائب و مشکلات خود فرض کرده و با تمام وجود به یاری‌شان بشتابد، از این رو سازمان آتش‌نشانی یک سازمان مردم محور بوده و تمام تلاش و سعی نیروها در جهت افزایش سطح آگاهی، ایمنی و رضایتمندی شهروندان است.

همچنین علیرضا علیزاده فرمانده واحد ایستگاه 5 آتش نشانی رشت، آتش‌نشانان را افرادی برشمرد که آموزش‌های لازم درخصوص انواع روش‌های اطفای حریق، نجات و امداد در حوادث مختلف را فرا گرفته و قادرند در بحرانی‌ترین شرایط محیطی سخت و زیان‌آور با استفاده از دانش فنی، تخصصی و مهارت‌ها توانایی‌هایشان و با بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات امداد و نجات به یاری حادثه‌دیدگان بشتابند.

وی در ادامه به بخشی از مشکلات آتش‌نشانان اشاره و تصريح كرد: بطور کلی مشکلاتی که آتش‌نشانان در اعزام به محل حادثه و حریق با آن مواجه هستند، عدم همکاری برخی از رانندگان خودروهای عبوری در باز کردن مسیر خودروهای آتش‌نشانی به محل حریق و حادثه، ترافیک سنگین در ساعات شلوغی، پارک خودروهای شخصی در معابر تنگ و باریک، عدم امکان هدایت خودروهای آتش‌نشانی به محل حریق و حادثه است.

علیزاده همچنین دخالت افراد غیرمتخصص و غیرمسئول در زمان امدادرسانی آتش‌نشانان به حادثه‌دیدگان را از دیگر مشکلات در محل حریق عنوان کرد.

در پایان سید محمد سینا معاون عملیات ایستگاه 5 آتش نشانی رشت نیز روز آتش‌نشان را تداعی‌کننده سپاس و قدردانی از کسانی عنوان کرد که به معنی واقعی کلمه از خود جهت رسیدن به خدای خود می‌گذرد و در جستجوی سپاس دنیوی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات ساخت و ساز و بافت فرسوده شهر رشت آنچه از شهروندان انتظار می‌رود، این است که قبل از بروز حوادث مخصوصا در نواحی قدیمی و فرسوده رعایت نکات ایمنی را لحاظ کرده تا شاهد کمترین آسیب به جان و مال خود و سایرین باشند.

وی افزود: تنها انتظار ما از مسئولان امر، تامین نیازمندی‌ها و رسیدگی به امور خانواده بزرگ آتش نشانی در جهت نیل به اهداف عالیه يعني خدمت صادقانه به ملت شریف و فهیم رشت است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha