• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070503204

فرمانده نيروي زميني ارتش: پاسخ ما در جنگ، ويرانگر است

فرمانده نيروي زميني ارتش: پاسخ ما در جنگ، ويرانگر است

فرمانده نیروی زمينی ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود اما اگر کسی بخواهد علیه ما اقدامی انجام دهد با پاسخ قاطع، كوبنده و ويرانگر ما مواجه خواهد شد.

فرمانده نیروی زمينی ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود اما اگر کسی بخواهد علیه ما اقدامی انجام دهد با پاسخ قاطع، كوبنده و ويرانگر ما مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم صبحگاه مشترك يگان‌هاي نمونه نيروي زميني ارتش در مركز آموزش نظامي جواد‌الائمه كه با حضور پيشكوستان و فاتحان ثامن‌الائمه برگزار مي‌شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار كرد: اگر ملتي خود را براي جنگ آماده كند و از ناملايمات آن نهراسد پيروز جنگ خواهد بود.

وي با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: صدام با آغاز جنگ تحميلي دو هدف اصلي يعني براندازي نظام نوپاي جمهوري اسلامي و تصرف خوزستان و الحاق آن به عراق را دنبال مي‌كرد. استكبار جهاني به سركردگي آمريكا اين دو هدف را براي عراق تعريف كرده بود، چراكه استكبار با ظهور انقلاب منافع خود در كشور ما را از دست داده بود و مي‌خواست آنها را دوباره به دست گيرد.

پوردستان ادامه داد: با وجود مشكلاتي كه در آغاز جنگ داشتيم و سياست‌هاي غلط بني‌صدر، نيروهاي مسلح ايران بلايي سر صدام آوردند كه نه تنها فتح سه روزه را فراموش كند بلكه در روز هفتم تقاضاي آتش‌بس كرد و اين تنها گوشه‌اي از اقتدار نيروهاي مسلح ايران در زير پرچم ولايت بود.

فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين يادآور شد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس در شرايط تحريم توانست رژيم بعثي عراقي را كه شرق و غرب حمايتش مي‌كرد، متوقف كند و امروز نيز نيروهاي مسلح با بهره‌مندي از تجربيات دفاع مقدس و مجهز به سلاح‌هاي پيشرفته كه توسط دانشمندان جوان به صورت بومي ساخته شده‌اند و با استفاده از تكنيك‌ها و تاكنيك‌هاي خاص، اجازه نمي‌دهد هيچ تجاوزگري خيال تجاوز به اين سرزمين را در سر بپروراند.

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه "دكترين ايران دفاعي و مبتني بر بازدارندگي است"، تاكيد كرد: ما هيچ‌گاه شروع‌كننده جنگ نخواهيم بود اما اگر كسي بخواهد عليه جمهوري اسلامي ايران اقدامي كند، با پاسخ قاطع، كوبنده و ويرانگر ما مواجه خواهد شد.

وي ادر پايان اظهار كرد: نيروهاي مسلح با رصد تهديدات در زمين، ‌هوا و دريا آمادگي لازم را در خود به وجود آورده است و با وجود تجهيزات پيشرفته‌اي كه در اختيار دارد و روحيه ايمان الهي و حمايت قاطع ملت، يك نيروي الهي و شكست‌ناپذير شده است كه مي‌تواند هر تجاوزگري را از كرده خود پشيمان كند. نيروهاي مسلح از اقتدار بسيار بالايي برخوردارند و ملت ايران مطمئن باشند كه اين نيروها از توانايي‌هاي بسيار بالايي دارند.

به گزارش ايسنا، در ادامه مراسم صبحگاه مشترك يگان‌هاي نمونه‌ نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، اين يگان‌ها به اجراي حركتهاي رزمي و نمايشي پرداختند و همچنين از پيشكسوتان و فرماندهان عمليات ثامن‌ائمه (حصر آبادان) به مناسبت سالروز اين عمليات، توسط امير پوردستان تقدير شد.

تهديدات دشمنان مساله تازه‌اي نيست

امير احمدرضا پوردستان همچنين در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك يگان‌هاي نمونه نيروي زميني ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان اظهار داشت: تهديدات دشمنان مساله تازه‌اي نيست و پس از انقلاب همواره وجود داشته است، اما شدت گرفتن اين تهديدات دلايل خاصي دارد. يكي از اين دلايل اين است كه حوزه ژئوپلتيك رژيم صهيونيستي به دليل بيداري اسلامي كه در منطقه رخ داده هر روز تنگ‌تر شده و همين آنها را نگران كرده است.

وي افزود:‌ دليل ديگر تشديد تهديدات به اين خاطر است كه رژيم صهيونيستي به دنبال ريكاوري ارتش خود است، در جنگ 22 روزه و 33 روزه ارتش رژيم صهيونيستي متحمل ضايعات بسياري شد و در واقع ارتش اسراييل تحقير شد و قدرت عملياتي خود را از دست داد، لذا سران رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كنند به ارتش خود روحيه دهند.

وي خاطرنشان كرد: مردم ما مطمئن باشند كه ما تهديدات را رصد مي‌كنيم و در صورت هر اقدامي پاسخ ما مطمئنا كوبنده و قاطع خواهد بود.

پوردستان درباره اختلاف ميان سران رژيم صهيونيستي و آمريكا درباره تهديد و حمله به ايران نيز اظهار داشت: افتراق ميان سران استكبار و رژيم صهيونيستي نشان از ضعف مفرط رژيم صهيونيستي دارد، سران استكبار به دليل اقتدار بالايي كه نيروهاي مسلح ايران دارند توان خود را از دست داده‌اند ، تهديدات خود را از تهديدات سخت به نيمه سخت و نرم تغيير داده‌اند.

وي با اشاره به رزمايش مشترك ارتش و سپاه نيز گفت: ما پيروزي‌هاي بسياري در هشت سال دفاع مقدس داشتيم و تلاش مي‌كنيم، اين پيروزي‌ها را در صحنه‌هاي رزمايشي نيز تجربه كنيم ،البته در بخش‌هاي آموزشي و خودكفايي نيز با يكديگر تعامل خوبي داريم.

وي ادامه داد: در بخش دفاع زميني نيروي زميني ارتش قدم‌هاي بلندي برداشته است و متناسب با تهديدات از قوت بالايي برخوردار است. مطمئنا نيروي زميني در صورت عملي شدن تهديدات با قوت به آنها پاسخ خواهد داد.

وي تاكيد كرد:ما به توان بسيار بالايي رسيده‌ايم و نيروهايمان نيز از اعتماد به نفس بالايي در مقابله با تهديدات برخوردارند.

پوردستان در پاسخ به پرسشي درباره تانك ذوالفقار نيز گفت: قابليت‌هاي تانك ذوالفقار متناسب با شرايط و تهديدات افزايش پيدا كرده است و در موضوعاتي چون مسافت‌يابي، تيراندازي و جنگ الكترونيك سيستم‌هايي بر روي آن نصب شده است كه مي‌تواند متناسب با شرايط عمل كند.

انتهاي پيام

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha