• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91063118294
  • خبرنگار : 71234

نقوي حسيني در گفت‌وگو با ايسنا مطرح كرد:

ضرورت بيان ضعف ساختاري سازمان ملل و شوراي امنيت در مجمع عمومي

ضرورت بيان ضعف ساختاري سازمان ملل و شوراي امنيت در مجمع عمومي

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه بايد در مجمع عمومي سازمان ملل بر ضرورت ضعف ساختاري اين مجمع و هم‌چنين شوراي امنيت مطالبي بيان شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه بايد در مجمع عمومي سازمان ملل بر ضرورت ضعف ساختاري اين مجمع و هم‌چنين شوراي امنيت مطالبي بيان شود.

سيد حسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به سفر رييس‌جمهور به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: بايد در اين مجمع به ضعف ساختاري سازمان ملل و شوراي امنيت اشاره شود و به موضوع ناعادلانه بودن حق وتو در شوراي امنيت تاكيد گردد.

وي محكوميت شديد اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) را از ديگر موارد مهمي كه رييس‌جمهور بايد در سازمان ملل بايد به آن بپردازد دانست و افزود: اهانت اخير به ساحت مقدس پيامبر، تنها اهانت صرف به پيامبر اكرم و اسلام نبود بلكه اهانتي به همه‌ي اديان الهي به شمار مي‌آيد كه بايد اين موضوع در سازمان ملل مطرح شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، بيان شرايط كنوني بحران سوريه را به عنوان يكي ديگر از موضوعات مهمي كه بايد در سازمان ملل مطرح شود برشمرد و اظهار كرد: در حال حاضر در سوريه قدرت‌هاي مدعي دموكراسي تنها راه حل نظامي و ترور را دنبال مي‌كنند كه اين رويه برخلاف تمامي ادعاهاي آنها است.

به گفته‌ي نقوي حسيني، طرح موضوعاتي با مضمون بيداري اسلامي به دليل حيات جديد رخ داده در جهان اسلام را نيز به عنون يكي ديگر از موضوعات مهم مطرح در سازمان ملل عنوان كرد.

وي با اشاره به برگزاري نشست وزراي خارجه‌ي جنبش عدم تعهد در حاشيه‌ي مجمع عمومي سازمان ملل گفت: ايران در اين نشست نيز بايد بر روي ساز و كار و نقشه راه جنبش در سه سال آينده اظهارنظر كند و نقشه راه خود را اعلام نمايد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تاكيد بر تشكيل دبيرخانه جنبش و به دنبال آن توافقات صورت گرفته را از ضروريات نشست وزراي خارجه عدم تعهد عنوان و خاطرنشان كرد: وزراي خارجه‌ي جنبش نم مي‌توانند در مورد موضوع هسته‌يي و بحران سوريه نيز به ارايه‌ي مواضع خود پرداخته و راه حل‌هايي را مطرح كنند تا از طريق مجمع عمومي به تصويب برسد.

نقوي حسيني در پايان تاكيد كرد كه حضور رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان نماد ملت ايران بسيار مهم است و طبيعي است كه مواضع، اظهارنظرها، ملاقات‌ها و گفت‌وگوهاي رييس‌جمهور نيز بسيار با اهميت به شمار آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha