• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91062917542
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

60 کارخانه در حال خرید تضمینی برگ سبز چای

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت چین چهارم چای در استانهای شمالی آغاز شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت چین چهارم چای در استانهای شمالی آغاز شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، علی محرر با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶۵ واحد چایسازی با سازمان چای قرارداد دارند، گفت: در حال حاضر ۶۰ واحد چایسازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای بوده و با توجه به اینکه برداشت چین چهارم یا همان چین پائیزه از اوایل مهرماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد، قطعا در روزهای آتی شاهد تدریجی بازگشایی کارخانجات چایسازی خواهیم بود.

وی همچنین به جلسه هفته گذشته ستاد راهبردی چای با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این نشست، برنامه راهبردی محصول چای در قالب ساماندهی مدیریت تولید و بازرگانی چای ارائه شد.

رئیس سازمان چای کشور افزود: در برنامه راهبردی ارائه شده به قیمت پیشنهادی برگ سبز چای، طرح به‌زراعی باغات چای، جوان سازی بوته‌های بارده چای کشور و همچنین نوسازی و بهسازی واحدهای فرآوری و بسته‌بندی محصول چای با نظر کارشناسی تاکید شده است.

وی یادآور شد: تاکنون کلیه طرح‌های مربوط به بهبود وضعیت چای حول دو بخش باغ و صنعت بود و بخش بازرگانی چای کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت اما با توجه به وظایف محوله به سازمان چای در بسته ارائه شده، ساماندهی مدیریت تولید و بازرگانی چای مورد توجه قرار گرفته است.

محرر ادامه داد: بر همین اساس اهتمام به سه بخش باغی، صنعت و بازرگانی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید، زمینه مناسبی را برای مصرف چای تولید داخل و کنترل واردات چای طی هماهنگی با تشکل‌های ذیربط در مدت پنج سال فراهم می‌آورد.

او خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن برگ سبز چای به صورت تضمینی از کشاورزان چایکار استانهای شمالی خریداری شده که از این میزان ۲۴ هزار و ۸۲۱ تن درجه یک و ۶۸ هزار و ۳۳۷ تن درجه دو است. از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون ۲۷ درصد درجه یک و ۷۳ درصد درجه دو بوده است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha