• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91062816429
  • خبرنگار : 71430

تاكيد وزيران خارجه ايران، مصر و تركيه بر ادامه مذاكرات براي بحران سوريه

تاكيد وزيران خارجه ايران، مصر و تركيه بر ادامه مذاكرات براي بحران سوريه

نشست قاهره براي حل بحران سوريه بدون حضور عربستان و نتيجه مشخصي پايان يافت و اخضر الابراهيمي اعلام كرد به زودي براي دادن گزارش به شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

نشست قاهره براي حل بحران سوريه بدون حضور عربستان و نتيجه مشخصي پايان يافت و اخضر الابراهيمي اعلام كرد به زودي براي دادن گزارش به شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، نشست وزراي امور خارجه مصر، تركيه و ايران در غياب سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان برگزار شد و شركت كنندگان در پايان با تاكيد بر اينكه مذاكرات خود را ادامه مي‌دهند اعلام كردند نتايج ملموسي حاصل نشده است.

وزراي امور خارجه مصر، تركيه و ايران در پايان اين مذاكرات كه در قاهره برگزار شد در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كردند كه نشست ديگري را در آخرين هفته ماه جاري ميلادي در نيويورك و در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل برگزار خواهند كرد تا ديدگاه‌هاي خود را درباره مساله سوريه نزديكتر كنند.

شركت كنندگان در اين نشست تاكيد كردند كه هنوز زود است درباره رسيدن به نتيجه مشخص درخصوص سوريه صحبت كرد و اين امر نيازمند وقت بيشتري است.

كامل عمرو، وزير امور خارجه مصر در اين كنفرانس خبري گفت: مذاكراتي درباره چگونگي حل و فصل بحران سوريه داشتيم و توافق شد تا مذاكرات ادامه يابد اما سخن گفتن از راه‌ حلي مشخصي براي پايان دادن به بحران سوريه هنوز زود است.

احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه نيز گفت: نمي‌توان در نشست اول فورا به توافق‌هاي چشمگيري دست يافت و ما كماكان به تلاش خود براي يافتن راه‌حلي مسالمت آميز در سوريه ادامه مي‌دهيم.

وي ادامه داد: مهم اين است كه مذاكرات درباره سوريه در كشورهاي منطقه باقي بماند و ما توافق‌هاي ابتدايي در خصوص مساله سوريه به دست آورديم.

علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران نيز با تاكيد بر اينكه انتظار رسيدن به يك راه حل سريع براي مساله سوريه دور از واقعيت است، گفت: نقاط مشترك بين ما بيشتر از اختلاف‌هايمان بود.

وي تاكيد كرد: به مذاكرات ادامه مي‌دهيم و تلاش‌هايمان را با اخضر الابراهيمي، نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب نيز هماهنگ خواهيم كرد.

از سوي ديگر اخضر الابراهيمي بعد از ديدار با نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب اعلام كرد كه به زودي به نيويورك مي‌رود تا گزارشي كامل درخصوص تحولات سوريه به كشورهاي عضو شوراي امنيت ارائه كند.

وي تاكيد كرد: در سفر خود به نيويورك با برخي وزراي امور خارجه كشورهاي عربي و ديگر كشورها كه براي شركت در مجمع عمومي به نيويورك مي‌آيند، ديدار خواهم كرد.

اخضر الابراهيمي ادامه داد: در نيويورك با افراد زيادي مذاكره خواهيم كرد و سپس به دمشق باز خواهم گشت تا نتيجه مذاكرات و گفت‌وگوهاي خود را به اطلاع مقامات دمشق و مخالفان سوريه برسانم و نصايح و پيشنهادات خود را به آنها ارائه كنم.

يك مقام مسئول در وزارت امور خارجه تركيه نيز اعلام كرد كه الابراهيمي امروز (سه شنبه) براي ديدار از اردوگاه آوارگان سوري كه در استان هاتاي تركيه احداث شده است به اين كشور سفر مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha