• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91062615462
  • منبع : مطبوعات

بيانيه مجمع جهانی صلح اسلامی در محكوميت فیلم اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای، اقدام ضدبشری صهیونیسم بین‏‌المللی دائر بر تولید و پخش فیلم اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) را جنایت علیه صلح و عدالت دانست و آن را محکوم کرد.

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای، اقدام ضدبشری صهیونیسم بین‏‌المللی دائر بر تولید و پخش فیلم اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) را جنایت علیه صلح و عدالت دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه مذکور، جامعه نخبگان و اندیشمندان جهان و همه سازمان های مردم نهاد صلح را به روشنگری در مورد اهمیت اتحاد ادیان الهی برای تامین و تضمین صلح همگانی و عادلانه فراخواند و تدوین معاهده بین‏‌المللی جلوگیری و مجازات اهانت به مقدسات ادیان الهی را خواستار شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایطی که نخبگان جهان و سازمان‌های مردم نهاد در تلاشند تا جامعه بین‌‏المللی سیاست‌زده امروز را با ارزش و پیامدهای سازنده و ماندگار عدالت در جهان آشنا سازند و الگويی از صلح عادلانه را برای بشریت ترسیم كنند، جریان‌های ضدبشری و ضدالهی در بخشی از عالم، قلوب و احساسات همه پیروان ادیان توحیدی را نشانه رفته و به تحقیر و تقدس‌زدايی از باورها و آموزه‌های ادیان رو آورده‌اند. این جریان‌ها که از آبشخور و مشرب‌های صهیونیستی تغذیه می‏‌شوند، وحدت و هم‌گرايی انسان‌ها، ملت‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان در روند تحقق عدالت، امنیت و صلح خاتم را نادیده گرفته و در پی قطع ریشه‌های برادری، همدلی، صلح و همزیستی میان پیروان ادیان و فرهنگ‌ها هستند. در جهانی که امروزه همه ملت‌ها به خوبی با بحران‌ها و روندهای آسیب رسان به منافع بشریت آشنا هستند، و در جهانی که نیاز به صلح و عدالت برای همگان مبرهن و حیاتی شده است، این گونه اقدامات چیزی جز گسترداندن سایه ترور و خشونت میان جوامع و تضعیف ادیان نیست. نظام‌ها و ساختارهای تروریستی تحت حمایت مالی صهیونیسم، با به‌کارگیری رسانه و آثار هنری، خصومت میان ادیان الهی و ایجاد افتراق میان آن‌ها را تعقیب می‏‌كنند و درصددند تا به ویژه با تمرکز بر اسلام هراسی و دشمن نمايی اسلام و مسلمانان در جهان، از توسعه نهضت جهانی بیداری اسلامی جلوگیری کنند تا به چپاول منابع جهان، سلطه خود بر ملت‌ها و استعمار پسانوین ادامه دهند. این اقدامات نه تنها علیه اسلام و مسلمانان جهان بلکه تهدیدی جدی و آشکار برای صلح و امنیت همه ملت‌ها و فرهنگ‌هاست. توهین به ادیان الهی و تحقیر آموزه‌های دینی و فرهنگی ملل، حرکت مرموزانه دشمنان بشریت است که نه تنها با هیچ قاعده و قانون سازگار نیست بلکه نقض آشکار و فاحش کرامت انسان‌ها و حقوق حیاتی و اساسی افراد مومن و باورمند جهان به ادیان توحیدی، تهدید پایه‌های صلح و امنیت بین‏‌المللی و حمله به مبانی عدالت و ارزش‌های ثابت و پایدار فطری و طبیعی است.

مجمع جهانی صلح اسلامی، با تاکید بر این که پیامبر اعظم (ص) پیامبر صلح و دوستی، رسول عدالت و پیام‌آور سعادت و کرامت برای بشریت است، شخصیت این پیامبر الهی را متعلق به همه جهانیان می‏‌داند و با تکیه بر لزوم احترام به همه ادیان و پیامبران الهی، وحدت و هم‌گرايی ادیان توحیدی را رمز گشایش دریچه‌ای جدید به زندگی سعادتمند برای همه انسان‌ها مورد تاکید قرار می‏‌دهد. بر این اساس، هرگونه اهانت به مقدسات الهی و شخصیت پیامبران محکوم است و بر موارد زیر تاکید می‏‌كند:

1 ـ مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن محکوم كردن تولید و پخش فیلم موهن به شخصیت الهی پیامبر اعظم(ص)، این اقدام را جنایتی علیه صلح عادلانه دانسته، ضمن درخواست از همه نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، ملت‌ها و دولت‌ها برای محکوم كردن این جنایت، تعقیب و مجازات بین‏‌المللی مرتکبان آن را خواستار است.

2 ـ مجمع جهانی صلح اسلامی از سازمان‌های بین‏‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش غيرمتعهدها و سازمان کنفرانس اسلامی می‏‌خواهد ضمن صدور قطعنامه محکومیت توهین به شخصیت پیامبر اسلام، تدابیر مقتضی را برای پیشگیری موثر از تکرار این قبیل اقدامات و مجازات بین‌‏المللی موارد ارتکاب آن به ویژه اتخاذ كنند. در این زمینه، پیشنهاد می‏‌شود که ضمن انعقاد یک معاهده بین‏‌المللی، توهین به پیامبران الهی به عنوان «جنایت علیه صلح» شناخته شود و از جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد که این پیشنهاد را به طریق مقتضی در ارکان سازمان‌های بین‌المللی مذکور پیگیری كند.

3 ـ مجمع جهانی صلح اسلامی از دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه درخواست می‌کند ضمن اعلام موضع نسبت به این اقدام تهدیدکننده صلح عادلانه جهانی که نمادی از ترور شخصیتی و رسانه‌يی و تحریک احساسات و عواطف پیروان ادیان الهی است، مراتب ابراز نگرانی جدی از ادامه آن را به مجامع نخبگی مرتبط با صلح جهانی و ارکان بین‌المللی مربوط منعکس كنند.

4 ـ مجمع جهانی صلح اسلامی از سازمان کنفرانس اسلامی و سایر نهادهای بین‏‌المللی و هم‌چنین نهادهای ملی مربوطه می‏‌خواهد برگزاری «کنفرانس بین‏‌المللی احترام و صیانت از مقدسات ادیان الهی» را با تمرکز بر ایجاد سازوکارهای همکاری و تماس دائمی راهبران ادیان الهی برای صیانت از مقدسات در برابر اقدامات و روندهای توهین به شخصیت‌های دینی و الهی، برنامه‌ریزی و پیگیری كنند. این مجمع آمادگی میزبانی برگزاری این کنفرانس را اعلام می‌دارد.

مجمع جهانی صلح اسلامی

تهران ـ ایران»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha