• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91062313482

رييس‌مجلس: توهین به پیامبر اسلام همه مسلمانان را غصه‌دار كرده است

رييس‌مجلس: توهین به پیامبر اسلام همه مسلمانان را غصه‌دار كرده است

رئیس مجلس در واکنش به فيلم موهن آمريكايي- اسراييلي و توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) در آمریکا گفت: واشنگتن باید با صدای بلند پاسخ جریحه‌دار کردن روحیات و فرهنگ اصیل اسلامی که در قلوب مومنین است را بشنوند.

رئیس مجلس در واکنش به فيلم موهن آمريكايي- اسراييلي و توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) در آمریکا گفت: واشنگتن باید با صدای بلند پاسخ جریحه‌دار کردن روحیات و فرهنگ اصیل اسلامی که در قلوب مومنین است را بشنوند.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مدرسه فیضیه قم، در جمع خبرنگاران به اقدام توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه از این خبرهای ناگوار در سنت فرهنگی ـ سیاسی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در گذشته هم بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در این اقدام اخیر یک حرکت ناشایست گسترده‌‌تری را انجام داده‌اند که توهین به ساحت مقدس حضرت رسول الله (ص) است و این اقدام نشان می‌دهد که شعارهای آمریکایی‌ها درباره تکثر فرهنگی و حمایت از فرهنگ‌های مختلف چقدر مبتذل است.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحمل فرهنگ‌ها و آیین‌های دینی را ندارند و دست به توهین و تخریب فرهنگ های دینی می‌زنند که این یک صدمه بزرگ است و همه مسلمانان را غصه‌دار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر خلاف حرف‌هایی که اوباما می‌زند و می گوید "من برای فرهنگ مسلمانان احترام قائلم" شاهدیم این شعارها چه دروغ پررنگی است.

وی گفت: اقتضا می‌کند که آمریکایی ها پاسخ جریحه‌دار کردن روحیات و فرهنگ اصیل اسلامی که در قلوب مسلمان است را با صدای بلند بشنود و امیدواریم که این گوش شنوا در آنها وجود داشته باشد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۵ ۱۱:۳۶

توهین به پیامبر اسلام(ص)، تنها توهین به حضرت محمد(ص) نیست، همه‌ی پیامبران الهی، پیام‌آوران آزادی و کرامت انسانی هستند. همگی برای تحقق تعقل‌گرایی بشریت آمده‌اند. حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) و محمد(ص) همگی به دنبال آزادی انسانها از مرزهای بردگی فکری و جسمی و ورود به تفکر و تعقل آزاد و حرکت برای آزادی انسانها از حکومتهای فئودالی و مستبد بوده‌اند. انبیاء آمده‌اند تا مردم آزادانه بیاندیشند و به یکدیگر احترام بگذارند و این بخشی از آن تمدن جهانی است که هر که از این ضوابط بیرون برود از شعاع تفکر و تعقل آزادمحور خارج شده و بلکه به برده‌ای فکری برای مستبدان تبدیل شده است. قطعا همه‌ی مسلمانان و مسیحیان و یهودیان معتقد، می‌دانند که توهین به هر یک از پیامبران الهی توهین به همه‌ی پیامبران بزرگ است و اگر اجازه دهیم که امروز به پیامبر اسلام(ص) توهین کنند، این جرأت را پیدا می‌کنند که فرداها به دیگر پیامبران همچون موسی(ع) و عیسی(ع) توهین کنند و این توهین‌کنندگان مطمئنا نه مسیحی و نه یهودی و نه مسلمانند.

avatar
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۶:۱۹

لبیک یا رسول الله(ص). "تبت یدا ..." امريکا!