• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91062112928
  • خبرنگار : 71290

در جلسه كميسيون امنيت ملي مطرح شد؛

دولت سوريه تقريبا بر بحران مسلط شده است

دولت سوريه تقريبا بر بحران مسلط شده است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز(سه شنبه) اين كميسيون گفت: در اين جلسه ضمن موافقت با پيشنهاد مصر براي حل بحران سوريه گزارش بروجردي از سفر به سوريه در اين جلسه مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز(سه شنبه) اين كميسيون گفت: در اين جلسه ضمن موافقت با پيشنهاد مصر براي حل بحران سوريه گزارش بروجردي از سفر به سوريه در اين جلسه مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

سيد حسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در جلسه امروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي علاءالدين بروجردي رئيس اين كميسيون گزارشي از سفر هيات كميسيون به سوريه ارائه كرد و موضوعات مربوطه در خصوص بحران سوريه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: رئيس كميسيون امنيت ملي گزارشي از اين سفر ارائه كرد و جمع‌بندي جلسه اين‌گونه بود كه دولت سوريه تقريبا بر بحران مسلط شده و دوران تثبيت دولت مركزي را طي مي‌كند. همچنين به تدريج معارضان را از بلاد مختلف پاكسازي مي‌كند.

وي افزود: همچنين آخرين گزارش در مورد گروگان‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ليبي نيز در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و بروجردي ـ رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ـ اعلام كرد كه در روزهاي نزديك، اين هفت گروگان هلال‌احمر آزاد مي‌شوند، اما اگر اين اتفاق نيافتد، كميسيون امنيت ملي هياتي را براي پيگيري اين مساله به ليبي اعزام مي‌كند.

نقوي حسيني با بيان اين‌كه موضوع 48 نفر گروگان در سوريه نيز در اين جلسه بررسي شد، اظهار داشت: هنوز به نتيجه متقني نرسيديم، اگرچه رئيس كميسيون امنيت ملي با سفري كه به سوريه داشتند، نسبت به اين موضوع اعلام كردند كه اين گروگان‌ها در سلامت كامل به سر مي‌برند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي با اشاره به اين‌كه پيشنهاد مرسي براي تشكيل هيات چهارجانبه در خصوص حل بحران سوريه در اين جلسه مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت، گفت: در اين جلسه اعلام شد كه ايران با پيشنهاد مصر موافق بوده و همكاري لازم را خواهد داشت و اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه نيز اكنون در مصر است.

وي خاطرنشان كرد: كميسيون امنيت ملي بر اين نظر است كه تركيب چهارجانبه را كافي براي حل بحران نمي‌داند و بايد برخي از كشورها از جمله كشورهاي عدم تعهد در اين هيات مشاركت داشته باشند.

نقوي حسيني با بيان اين‌كه در جلسه اين كميسيون دو لايحه نيز به تصويب رسيد، گفت: اين لوايح موافقت‌نامه ميان ايران و عراق به منظور اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد ماليات‌هاي بردرآمد و سرمايه و نيز تشكيل بانك اطلاعاتي اكو بوده است.

وي همچنين از بررسي طرحي مبني بر اصلاح ماده 34 قانون تشكيلات مالي و انضباطي وزارت امور خارجه خبر داد و اظهارداشت: كميسيون امنيت ملي به مسكوت ماندن اين طرح راي داد، زيرا معتقد است مقررات مالي و انضباطي وزارت امور خارجه نيازمند اصلاح اساسي است، اما در اين طرح تنها يك ماده مطرح شده است و نياز است كه ساير موارد نيز جهت اصلاح لحاظ شود.

نقوي حسيني تصريح كرد: بنابراين كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي موظف شد طرح جامعي از اطلاعات لازم درباره اين طرح را تهيه كنند و جهت بررسي اعلام نمايند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha