• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061307187

خشم نخست‌وزیر رژیم صهيونيستي از موفقیت اجلاس نم در تهران

خشم نخست‌وزیر رژیم صهيونيستي از موفقیت اجلاس نم در تهران

نخست‌وزير رژیم صهيونيستي خشم خود را از مشارکت کشورهاي عضو جنبش غير متعهدها (نم) در اجلاس تهران ابراز کرد.

نخست‌وزير رژیم صهيونيستي خشم خود را از مشارکت کشورهاي عضو جنبش غير متعهدها (نم) در اجلاس تهران ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژیم صهيونيستي که از مشارکت گسترده بين‌المللي در شانزدهمين اجلاس جنبش غير متعهدها در تهران به خشم آمده بود، گفت: ۱۲۰ کشور در تهران جمع شدند و به سخنان رهبر ايران (حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي ايران) گوش دادند و اجلاس را ترک نکردند.

به گزارش شبكه خبري پرس تي‌وي، پايگاه خبري «النشره» لبنان روز يکشنبه به نقل از نتانياهو نوشت: اين نشان مي‌دهد که شرايط خطرناک‌تر شده است.

نخست‌وزير رژیم صهيونيستي علاوه بر آن از قدرت‌هاي جهاني خواست تا براي برنامه انرژي هسته‌يي تهران يک "خط قرمز شفاف" تعيين کنند.

نتانياهو با بيان اين که «جامعه بين‌المللي خط قرمز شفافي براي ايران تعيين نمي‌کند و جمهوري اسلامي شاهد تصميمي بين‌المللي براي متوقف کردن برنامه هسته‌يي‌اش نيست» افزود: تهران تا زماني که اين خط قرمز شفاف را نبيند برنامه (انرژي) هسته‌يي خود را متوقف نمي‌کند.

اين در حالي است که رژیم صهيونيستي تنها دارنده تسليحات هسته‌يي در خاورميانه به شمار مي‌آيد و اين رژيم بر اساس سياست مبهم هسته‌يي خود هيچ‌گاه این باور عمومی را انکار نکرده است.

تل ‌آويو همواره با حمايت واشنگتن از تاييد زرادخانه هسته‌يي خود يا پيوستن به پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌يي (ان. پي. تي.) خودداري كرده است.

آمريکا و برخی متحدان اروپايي این کشور و نیز رژیم صهيونيستي ايران را به دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌يي خود متهم مي‌کنند و از اين ادعا به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران استفاده کرده‌اند ‌و خواستار حمله نظامي به ايران شده‌اند.

ايران ضمن رد اين اتهام ها تاکيد دارد كه به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌يي و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي حق توسعه و دستيابي به فناوري هسته‌يي براي اهداف صلح‌آميز را دارد.

مقامات ايراني همچنين هشدار داده‌اند كه در صورت حمله نظامي عليه اين کشور متجاوزان با پاسخي دندان‌شکن روبه‌رو خواهند شد.

در همين حال کشورهاي عربي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه اوت پيشنهادي را براي آغاز مبارزه جهاني در محکوميت ذخاير هسته‌يي رژيم صهيونيستي پيشنهاد کردند.

اين طرح پيشنهادي ۱۷ عضو عربي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به کميسيون مقدماتي ارايه شده است تا در نشست سپتامبر آژانس با حضور ۱۵۴ کشور به راي گيري گذاشته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha