• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91061106021
  • منبع : نمایندگی گیلان

وضعیت نابسامان بهداشت در کارخانجات چای هند و سریلانکا

وضعیت نابسامان بهداشت در کارخانجات چای هند و سریلانکا

رییس سازمان چای كشور گفت: وضعیت کارخانجات چای کشورهای هند و سریلانکا از نظر بهداشتی نابسامان است.

رییس سازمان چای كشور گفت: وضعیت کارخانجات چای کشورهای هند و سریلانکا از نظر بهداشتی نابسامان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه گیلان و به نقل از روابط عمومی سازمان چای کشور، علی محرر گفت: اگر مردم از کارخانجات چای سریلانکا و هند بازدید کنند، به طور حتم مصرف چای خارجی را کنار می‌گذارند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کارخانجات چای کشورهای هند و سریلانکا از نظر بهداشتی، اذعان كرد: چای ایران ارگانیک بوده و بدون مصرف سم محصول تولید می‌شود.

محرر ادامه داد: باید تبلیغ شود که مردم چای اسانس‌دار نخورند، در شرایط فعلی اشخاص فقط رنگ و اسانس را به نام چای مصرف کرده و فکر می‌کنند که چای خوش عطر خورده اند.

رییس سازمان چای گفت: عمده کشورها مزارع چای را سم پاشی می‌کنند اما نه تنها چنین روندی در ایران وجود ندارد بلکه آفت خاصی نیز در مزارع چای کشور گزارش نشده است.

محرر افزود: بزرگ‌ترین مشکلی که باعث شده مردم رقبت بیشتری به مصرف چای‌های خارجی داشته باشند، آن است که چای ایرانی به‌درستی فرهنگ‌سازی نشده است.

وی با بیان این مطلب که چای ایرانی یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدشده در دنیا است که حتی اکثر کشورها برای آنکه میزان سلامت محصولشان بالا رود، آن را با چای ایرانی مخلوط می‌کنند، اظهار كرد: متأسفانه فرهنگ‌سازی چای ایرانی به‌درستی در کشورمان جا نیفتاده و این امر باعث شده که مردم به جای استفاده از این پتانسیل، نسبت به مصرف چای های خارجی رغبت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سالانه کشورمان به چای حدود ۱۰۰ هزار تن است. در حالی که میزان تولید این محصول در کشور ۳۰ هزار تن برآورد شده است و ۷۰ هزار تن کسری وارد می‌شود.

محرر با اعلام اینکه سال گذشته ۵۰ هزار تن چای به‌صورت قانونی به کشور وارد شد، ادامه داد: متأسفانه تبلیغات چای‌های خارجی بیش از چای ایرانی است و این امر باعث شده که این محصول ارگانیک و سالم کشورمان در رقابت با انواع خارجی خود قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بیشتر شرکت‌های تبلیغ‌کننده چای‌های خارجی، اسانس را تبلیغ می‌کنند. زیرا محصولات تولیدی آنها مقدار کمی از محصول چای را به همراه دارد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha