• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005568
  • خبرنگار : 71049

نماینده مراكش: مدیریت جديدجهانی نیازي اساسی است/نماينده ويتنام:صلح پایدار باگفت‌وگو مي‌شود

نماینده مراكش در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت: برقراری دموکراسی برای همه مردم جهان نیازی ضروری است تا همه بتوانند در روند تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

نماینده مراكش در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت: برقراری دموکراسی برای همه مردم جهان نیازی ضروری است تا همه بتوانند در روند تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وي در دومین روز از نشست سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با بیان اینکه "اوضاع بین‌المللی بسیار دشوار شده است"، اظهار کرد: ما امروز در دنیا با چالش‌هایی از جمله بحران مالی و محیط زیست مواجهیم.

نماینده مراكش ادامه داد: مدیریت جدید جهانی یک نیاز اساسی و مبرم است که باید بر اساس دموکراسی و توسعه انسانی باشد. این مساله به ما اجازه می‌دهد تا با تمایلات جدایی‌خواهانه مبارزه کنیم.

وی همچنین درباره مساله صحرای عربی اعلام کرد: مغرب (مراكش) از ورود سازمان ملل و ارائه ابتکار‌عمل‌های جدی برای یافتن راه حلی مناسب استقبال می‌کند.

نماینده مراكش در ادامه، از ایجاد کشور مستقل فلسطین در راستای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت کرد.

وی بر ضرورت انسجام میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای اقدامات دسته‌جمعی تاکید کرد و گفت: ما به یک خواست مشترک نیاز داریم، باید یک اراده سیاسی قوی را از خود نشان دهیم و در این راستا تعاملات اقتصادی و سیاسی نیز باید افزایش داده شود.

به گزارش ايسنا، نماینده ویتنام در این نشست نيز در سخنانی، ضمن تسلیت زلزله اخیر ایران، بر ضرورت چندجانبه‌گرایی از سوی اعضای جنبش تاکید کرد و اشاره به درگیری‌ها و جنگ‌هایی که گوشه و کنار دنیا در جریان است، تصریح کرد: این جنگ‌ها نه تنها باعث تهدید امنیت و صلح شده‌اند، بلکه در جاهایی موجب بروز آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی شده است.

نماینده ویتنام در اجلاس تهران در ادامه، از عدم برابری تجاری در میان کشورهای جهان انتقاد کرد و گفت: بسیاری از کشورها سعی می‌کند با تهدید و زور عقاید خود را در هر زمینه‌ای به دیگران تحمیل کنند. اولویت ما در جنبش نم هنوز صلح و امنیت بین‌الملل است و به دنبال آن هستیم تا همچنان استقلال ملی، حاکمیت و عدم مداخله در امور کشورهای دیگر را رعایت کنیم.

وی بر ضرورت تحقق صلح پایدار از طریق تلاش‌های صادقانه تاکید کرد و گفت: صلح پایدار محقق نمی‌شود مگر از طریق گفت‌وگو و احترام متقابل. در این حیطه باید در سطح بین‌المللی همکاری بیشتری داشته باشیم و اتحاد بیشتری را در چارچوب مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد از خود نشان دهیم.

نماینده ویتنام با اشاره به قوانین دریاها تصریح کرد كه ویتنام به قوانین دریاها متعهد است و می‌خواهد از طریق مذاکره مشکلاتش در این زمينه را حل کند.

وی همچنین از حق فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل حمایت و تحریم‌ها علیه کوبا را محکوم کرد.

نماینده ویتنام در پایان خاطرنشان کرد: تلاطم‌های اقتصادی و بیماری‌های واگیردار توسعه ویتنام را کند کرده است، اما اقدامات شجاعانه انجام داده تا ثبات اقتصادی را حفظ و تورم را مهار کنیم. همچنین تاكنون در توسعه اجتماعی اقدامات قابل توجهی انجام داده‌ایم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha