• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005467
  • خبرنگار : 71049

معاون رییس جمهور اندونزی: سوريه خواستار پایان خشونت‌ها در این کشور بوده است

معاون رییس جمهور اندونزی تاکید کرد که جنبش غیرمتعهدها نه تنها بزرگترین بلوک سیاسی بلکه می‌تواند بزرگترین بلوک اجتماعی جهان باشد.

معاون رییس جمهور اندونزی تاکید کرد که جنبش غیرمتعهدها نه تنها بزرگترین بلوک سیاسی بلکه می‌تواند بزرگترین بلوک اجتماعی جهان باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بودی یانا، معاون رییس جمهور اندونزی گفت: نظمی که امروز ما در دنیا شاهد هستیم را اعضای جنبش غیرمتعهدها تشکیل داده‌اند.

وی با بیان این که امروز دستور کار اصلی جامعه جهانی "توسعه" است گفت: سال گذشته در بالی، رییس جمهور اندونزی در نشست وزرای خارجه اعلام کرد اگر نتوانیم به چالش‌های جهانی و منطقه‌يی که در حال حاضر در دنیا وجود دارد پاسخ دهیم از روند توسعه عقب می‌مانیم.

وی ادامه داد: فرهنگ صلح و امنیت را باید در دنیا ارتفا ببخشیم و عدم تعهد باید پیشگام توسعه سیاسی و اجتماعی و عدالت در جهان باشد. ما باید به دنبال برابری و عدالت در جهان باشیم تا توسعه متوازن را داشته باشیم؛ جنبش غیرمتعهدها در این راستا از چند جانبه‌گرایی حمایت کرده است.

معاون رییس جمهور اندونزی تاکید کرد: باید اطمینان پیدا کنیم که تمام تلاشهای ما در چارچوب نم نتایج ملموسي برای ملت‌هایمان به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به این که از 2009 تا الان جهان شاهد ناکامی و پیشرفت‌هایی بوده است درباره تحولات در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: ما در این منطقه شاهد حرکت مردم در خاورمیانه به سمت دموکراسی بودیم.

رییس هیات اندونزی هم چنین گفت: امروز بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا بر رشد تمامی کشورها سایه افکنده است و بسیاری از ملت‌ها از فقر و بیماری رنج می برند و این در حالی است که هنوز نتوانسته‌ایم با چالش توازن در توسعه و تغیرات آب و هوایی مقابله کنیم. ما باید از گفته‌های بنیان‌گذاران جنبش غیر متعهد و اصولی که آنها مطرح کردند استفاده کنیم در دنیای امروز اگر قدرت نداشته باشیم و با یکدیگری همکاری نکنیم به جایی نخواهیم رسید. باید شرکای قوی با یکدیگر باشیم. باید به سمت اصلاح مدیریت جهانی حرکت کنیم.

وی درباره تحولات سوریه نیز گفت: اندونزی همواره خواستار پایان خشونت‌ها در این کشور بوده است و شورای امنیت و سازمان ملل باید راهکار فوری برای حل بحران سوریه پیدا کنند، اما آینده ملت سوریه باید توسط خودشان تعیین شود.

معاون رییس جمهور اندونزی درباره فلسطین اظهار کرد: با وجود حمایت هم جانبه از فلسطین اما این مساله هنوز حل نشده است، وقت آن است که جنبش نم اقدامات عملی درباره مساله فلسطین بردارد.

یانا با اشاره به پیشنهادهای کشورش در کمیته فلسطین شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها گفت: پاسخ به اقدامات غیرقانونی اسراییل، حمایت از عضویت فلسطین در سازمان ملل، ظرفیت سازی در فلسطین، حمایت از آشتی در میان گروه های فلسطینی و این که چطور رسانه ها را درباره موضوع فلسطین درگیر کنیم را مطرح کردیم که با استقبال اعضای کمیته قرار گرفت و بنا شد این پیشنهادها در نیویورک پیگیری شود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم شعار مدیریت جهانی فراتر رود و در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو تاثیر داشته باشد. ارتقا تجارت و سرمایه گذاری باید در اولویت جنبش قرار گیرد. نم باید ارتقا فعالیت‌های مالی را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha