• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005437
  • منبع : ریاست جمهوری

در ديدار فرستاده ويژه پادشاه اردن

رييس‌جمهور: منطقه ما ظرفيت و پتانسيل تغيير در شرايط بين‌المللي را دارد

رييس‌جمهور: منطقه ما ظرفيت و پتانسيل تغيير در شرايط بين‌المللي را دارد

رييس‌جمهور با بيان اينكه برخي تحليلگران معتقدند منطقه شرق آسيا يا اروپا توان و ظرفيت ايجاد تغييرات در شرايط بين‌المللي را دارند، گفت:‌ برخلاف اين تحليل‌ها معتقدم اين منطقه ماست كه ظرفيت و پتانسيل ايجاد تغييرات اساسي در شرايط بين‌المللي را دارد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه برخي تحليلگران معتقدند منطقه شرق آسيا يا اروپا توان و ظرفيت ايجاد تغييرات در شرايط بين‌المللي را دارند، گفت:‌ برخلاف اين تحليل‌ها معتقدم اين منطقه ماست كه ظرفيت و پتانسيل ايجاد تغييرات اساسي در شرايط بين‌المللي را دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار «اميرحسن بن‌طلال» ـ فرستاده ويژه پادشاه اردن ـ با اشاره به اينكه "منطقه ما خاستگاه تمدن‌هاي بزرگ بشري و آفريننده فرهنگ‌هاي مترقي انساني است"، اظهار كرد: همه انبياء بزرگ الهي در اين منطقه مبعوث شدند و علاوه بر جنبش‌هاي فرهنگي و انساني، عمده منافع و ثروت‌هاي خدادادي دنيا نيز در اين منطقه قرار دارد.

رييس‌جمهور افزود: روشن است كه همه مردمي كه در منطقه زندگي مي‌كنيم با هم برادر بوده، در يك جبهه هستيم و اگر مشكلي هم در ظاهر وجود دارد، مصنوعي و از ناحيه ديگران تحميل شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "غربي‌ها پس از صدها سال برده‌داري و استعمار منطقه، امروز نيز تلاش مي‌كنند با روش‌هاي ديگري تسلط خود را بر منطقه و ملت‌هاي آن تداوم بخشند"، افزود: آنان دوست ندارند هيچكدام از كشورهاي ما پيشرفت كنند و بر منابع و ثروت‌هاي خود تسلط داشته باشند، چراكه اساساً از منابع و ثروت‌هاي ما ارتزاق مي‌كنند و چاره‌اي ندارند جز آنكه با ايجاد درگيري‌هاي مصنوعي بين ما تسلط خود را در منطقه تداوم بخشند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه "منطقه زندگي ما به‌لحاظ برخورداري از ثروت‌ها و منابع طبيعي و منابع ارزشمند نيروي انساني با هيچ‌ كجاي ديگر دنيا قابل مقايسه نيست"، تصريح كرد: اگر توان و داشته‌هايمان را روي هم بگذاريم قدرتي بي‌نظير ايجاد مي‌شود و ديگر به هيچ‌كس احتياجي نخواهيم داشت. اگر همه ملت‌هاي منطقه با هم متحد شوند در همان روز اول عمده مشكلات آنها برطرف شده و به عنوان مثال بلافاصله مشكل فلسطين مرتفع خواهد شد.

وي بر لزوم برقراري نشست‌هاي مشترك و گفت‌وگو بين مردم، انديشمندان و علماي كشورهاي مسلمان تأكيد كرد و گفت: ما نه تنها با مسلمانان بلكه با مسيحيان و يهوديان نيز مشكلي نداريم و اختلافات ظاهري صرفاً محملي براي ايجاد فاصله بين ملت‌ها است و سوء‌استفاده از آن از سوي بدخواهان شده است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روابط خوب ايران و اردن اظهار كرد: با وجود برخي شيطنت‌ها كه مي‌خواهند بين ايران و اردن فاصله بيندازند دو كشور روابط خوبي دارند.

رييس‌جمهور با اشاره به مساله فلسطين تأكيد كرد: مسأله فلسطين بايد به نفع مردم اين كشور حل‌و‌فصل شود و برخي طرح‌ها از جمله جدا كردن بخشي از سرزمين اردن و اسكان دادن فلسطينيان در آن به هيچ وجه به نفع فلسطينيان نيست.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، اميرحسن بن‌طلال ـ فرستاده ويژه پادشاه اردن ـ نيز در اين ديدار ضمن تشكر از برنامه‌ريزي مناسب و شايسته جمهوري اسلامي ايران در برگزاري موفق شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد و تقدير از سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري در افتتاحيه اين اجلاس گفت: اردن مجدانه از برقراري روند گفتگوها بين كشورهاي اسلامي براي تقريب مذاهب اسلامي حمايت مي‌كند و خواهان تداوم گفت‌وگوهايي است كه از زمان آيت‌الله بروجردي و شيخ شلتوت جريان داشته است تا ملل اسلامي بتوانند اختلافات بين خود را مهار كرده و به سوي آينده‌اي روشن‌تر گام بردارند.

فرستاده ويژه پادشاه اردن با سياسي ارزيابي كردن مواجهه كشورهاي غربي با موضوع پرونده هسته‌يي ايران تصريح كرد: اگر بنا به حل و فصل مسايل هسته‌يي كشورهاي مختلف است بايد به اين مسأله به طور يكسان و با نگاهي جامع پرداخته شود و در كنار ديگراني كه در منطقه، انرژي هسته‌يي استفاده مي‌كنند، فقط موضوع ايران برجسته نشود.

بن‌طلال تاكيد كرد: بايد همه همكاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي بين ايران و اردن و ديگر كشورهاي منطقه به سرعت گسترش يابد تا به پيشرفت اين كشورها كمك كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha