• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060905227

در دیدار رئیس جمهور لبنان؛

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: همدلی و مقاومت؛ راه ناکام کردن تحرکات و توطئه دشمنان

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: همدلی و مقاومت؛ راه ناکام کردن تحرکات و توطئه دشمنان

رهبر انقلاب اسلامي عصر روز پنجشنبه در ديدار رييس‌جمهور لبنان، اين كشور را، داراي اهميت و حساسيت ويژه در منطقه خواندند.

رهبر انقلاب اسلامي عصر روز پنجشنبه در ديدار رييس‌جمهور لبنان، اين كشور را، داراي اهميت و حساسيت ويژه در منطقه خواندند.

ايشان افزودند: برخي بيگانگان سعي مي‌كنند مشكلات بعضي كشورهاي منطقه را به لبنان سرايت دهند كه همكاري و همدلي گروه‌ها و طوايف لبناني و تكيه بر ارزش مهم مقاومت مي‌توانند اين تحركات را ناكام بگذارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، لبنان را كشوري مهم و حساس در منطقه دانستند و افزودند: رهبران و شخصيت‌هاي لبناني توانسته‌اند تجربه خوبي از خود نشان دهند و با پايداري در برابر اختلاف‌افكني مذهبي و طائفه‌اي و حمايت از مقاومت، بسياري از مشكلات را حل كنند.

ايشان گفت‌وگوهاي ميهني در لبنان را سياست صحيحي برشمردند و افزودند: برخي در داخل و خارج لبنان، نقشه‌هايي در سر مي‌پرورانند اما شما، نخست‌وزير، و رييس مجلس مسائل را بخوبي اداره مي‌كنيد كه اين هم جهتي را بايد حفظ كرد.

ايشان با تأكيد بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجي در سوريه افزودند: تنها راه حل مساله سوريه، جلوگيري از ارسال سلاح براي گروه‌هاي بي‌مسووليت است.

در اين ديدار آقاي ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان ضمن قدرداني از برگزاري بسيار خوب و قوي اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تأكيد بر لزوم گسترش بيش از پيش روابط ايران و لبنان، اظهار اميدواري كرد: اين نشست و رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد نتايج عملي مثبتي در موضوعات مختلف از جمله فلسطين داشته باشد.

رييس‌جمهور لبنان همچنين با بيان توضيحاتي در خصوص اوضاع لبنان و گفت‌وگوهاي راهبردي دفاعي گفت: ما معتقديم لبنان همچنان به مقاومت نياز دارد و دولت لبنان مصمم است با ايجاد زمينه گفت‌وگو و مفاهمه و همكاري، از سرايت هرگونه تنش خارجي به داخل لبنان جلوگيري كند.

آقاي ميشل سليمان همچنين با اشاره به مسائل سوريه، افزود: لبنان مخالف هرگونه مداخله خارجي در سوريه است و تأكيد دارد مسائل سوريه بايد از طريق گفت‌وگو حل شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha