• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060804633
  • خبرنگار : 71021

وزير خارجه لبنان: گفتمان سياسي تنها راه حل بحران در سوريه است

وزير خارجه لبنان: گفتمان سياسي تنها راه حل بحران در سوريه است

وزير خارجه لبنان گفتمان سياسي را تنها راه حل بحران در سوريه اعلام كرد.

وزير خارجه لبنان گفتمان سياسي را تنها راه حل بحران در سوريه اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عدنان منصور در حاشيه ديدار با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره موضع دولت لبنان نسبت به تحولات سوريه اظهار كرد: از همان آغاز حوادث در سوريه اعلام كرديم كه ثبات امنيت و صلح اين كشور براي لبنان مهم است همانطور كه صلح‌، امنيت و ثبات در لبنان براي سوريه اهميت دارد.

وي ادامه داد: ما از همان ابتدا اعلام كرديم كه در كنار اجراي تحولات و اصلاحات در سوريه هستيم و خواهان انجام گفتمان ميان دولت و گروه‌هاي سوريه شديم.

او تاكيد كرد: دولت لبنان از ابتدا هر نوع دخالت را در مسائل داخلي سوريه مردود اعلام كرد چرا كه هر تداخلي آن كشور را دچار آشفتگي مي‌كند و ما خواهان گفت وگوي سياسي شده‌ايم.

منصور بيان كرد: هر نوع دخالت خارجي از ابعاد نظامي و تغذيه پول كه در حال حاضر در سوريه انجام مي‌شود سبب تشديد خشونت و به هم ريختگي بيشتر شده و ما از همان ابتدا خواهان يك راه حل سياسي بوده‌ايم و فكر مي‌كنم تنها راه حل براي بحران سوريه گفتمان سياسي باشد.

او در ادامه درباره پيشنهاد رييس‌جمهور مصر براي تشكيل گروه تماس به منظور رسيدگي به بحران سوريه گفت: جناب مرسي، رييس‌جمهور مصر اخيرا پيشنهاد تشكيل كميته‌اي مركب از ايران‌، مصر‌، تركيه و عربستان سعودي را داده است و فكر مي‌كنم تشكيل اين كميته با توجه به اهميت اين چهار كشور و تاثير عملي آنها در اين مسائل در روند حل مسائل سياسي كمك مي‌كند.

وزير امور خارجه لبنان همچنين يادآور شد: واقعيت آن است كه پس از يك و نيم سال از اين جريان همه به اين نقطه رسيده‌اند كه هيچ راه حلي براي برقراري امنيت در سوريه جز گفتمان سياسي وجود ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha