• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060804447
  • خبرنگار : 71038

وزير خارجه ونزوئلا: قدرتهاي بزرگ از دخالت در سوريه دست بردارند

وزير خارجه ونزوئلا با اعلام سلام ويژه هوگو چاوز به دولت و ملت ايران، ابراز اميدواري كرد كه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران به بهترين شكل برگزار شود.

وزير خارجه ونزوئلا با اعلام سلام ويژه هوگو چاوز به دولت و ملت ايران، ابراز اميدواري كرد كه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران به بهترين شكل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مستقر در فرودگاه مهرآباد، «نيكلاس مادورو» با اشاره به اهميت جنبش عدم تعهد و رياست ايران در طول سه سال آينده بر اين جنبش گفت: اين اجلاس، اجلاس مهمي است چراكه در ارتباط با صلح و استقلال ملت‌هاست و در واقع در راستاي ايجاد جهان چند قطبي حركت مي‌كند.

وي ادامه داد: اين اجلاس از زاويه ديگري هم ديگر مهم است چراكه در ايران برگزار مي‌شود؛ كشوري كه ملت آن سختكوش هستند.

وزير خارجه ونزوئلا با اشاره به حضور نمايندگاني از 120 كشور در اين اجلاس گفت: اين كشورها آمده‌اند كه در راه استقلال ملت‌ها فعاليت كنند و گام بردارند. ما اميدواريم كه اين نشست در تهران با موفقيت برگزار شود.

مادورو در پاسخ به اين مطلب كه "پيشنهاد شده گروه تماس در ارتباط با مسائل سوريه با حضور كشورهاي عضو تروئيكاي نم (مصر، ايران و ونزوئلا) ايجاد شود"، با استقبال از اين پيشنهاد گفت: قبل از هر چيز از قدرت‌هاي بزرگ مي‌خواهيم كه از دخالت در امور داخلي سوريه دست بردارند و اجازه دهند كه مردم منطقه در آرامش باشند.

وي اضافه كرد:‌ اين پيشنهاد خوبي است و بايد طرف‌هاي درگير زمينه‌اي را ايجاد كنند كه به قدرت‌هاي خارجي در امور داخلي سوريه دخالت نكنند و ما از اين پيشنهاد استقبال مي‌كنيم. بايد تلاش شود كه مردم كشور سوريه به آرامش دست پيدا كنند و صلح واقعي در اين كشور حاكم شود.

بر اساس اين گزارش، ونزوئلا بعد از اتمام رياست ايران در جنبش غيرمتعهدها رياست اين جنبش را بر عهده مي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha