• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060804192
  • خبرنگار : 71417

سفير تانزانيا در ايران: در اجلاس غيرمتعهدها، كشورهاي در حال توسعه يكصدا مي‌شوند

مدير بخش همكاري‌هاي چندجانبه وزارت امور خارجه تانزانيا اعلام كرد: ايران از توانايي‌هاي قابل توجهي براي رياست جنبش غيرمتعهدها برخوردار است.

مدير بخش همكاري‌هاي چندجانبه وزارت امور خارجه تانزانيا اعلام كرد: ايران از توانايي‌هاي قابل توجهي براي رياست جنبش غيرمتعهدها برخوردار است.

«سلسفين جي موشي» ـ سفير تانزانيا در ايران و رييس بخش همكاري‌هاي چندجانبه تانزانيا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: ‌اميدواريم ايران بتواند جنبش غيرمتعهد‌ها را به لحاظ توسعه سياسي به بالاترين سطح برساند و موجبات در كنار هم قرار گرفتن اعضا و ايجاد وحدت ميان آنها را فراهم آورد، چراكه اصلي‌ترين هدف اين جنبش، قرار گرفتن در كنار يكديگر و تلاش براي توسعه و صلح در كشورهاي در حال توسعه است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه تا چه اندازه برگزاري اين نشست در تهران را بر معادلات بين‌المللي تاثيرگذار مي‌داند؟ اعلام كرد: اين نشست از آن جايي تاثيرگذار دانسته مي‌شود كه در آن اغلب كشورهاي در حال توسعه در مسائل بين‌المللي يكصدا مي‌شوند كه از آن جمله مي‌توان به مسائل اجتماعي، اقتصادي، سياسي و محيط زيست و توسعه اشاره كرد. بنابراين با توجه به حضور بسياري از كشورهاي در حال توسعه در اين نشست امكان ايجاد يكپارچگي ميان كشورهاي مختلف در تهران فراهم آمده است.

سفير تانزانيا در ايران با اشاره به روابط حسنه ميان تانزانيا و ايران، اظهار كرد: در حال حاضر روابط در سطح بسيار خوبي است و ما اين وضعيت را دنبال خواهيم كرد. تهران در دارالسلام سفارت دارد و به نظر نمي‌رسد روابط دو كشور دچار مشكل باشد.

مدير بخش همكاري‌هاي چندجانبه وزارت امور خارجه تانزانيا درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران نيز گفت: باور من بر اين است كه هر كشوري حق استفاده از انرژي هسته‌يي به صورت صلح‌آميز را دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha