• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060704164
  • خبرنگار : 71049

پيشنهاد صالحي به كميته فلسطين جنبش غيرمتعهدها

تشكيل كميته‌اي متشكل از تمامي جهات فلسطين به منظور بررسي و ارائه راه‌حل

تشكيل كميته‌اي متشكل از تمامي جهات فلسطين به منظور بررسي و ارائه راه‌حل

وزير خارجه ايران در كميته فلسطين غيرمتعهدها پيشنهاد كرد كميته‌اي متشكل از تمامي جهات فلسطين به منظور بررسي و ارائه راه‌حل در برگيرنده حقوق كامل ملت فلسطين تشكيل شود.

وزير خارجه ايران در كميته فلسطين غيرمتعهدها پيشنهاد كرد كميته‌اي متشكل از تمامي جهات فلسطين به منظور بررسي و ارائه راه‌حل در برگيرنده حقوق كامل ملت فلسطين تشكيل شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل سخنراني دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير خارجه ايران در كميته فلسطين وزيران خارجه غيرمتعهدها به اين شرح است:

«عاليجنابان، ميهمانان عزيز،

در ابتدا لازم مي‌دانم مراتب تقدير و تشكر خويش را از تشكيل كميته‌ فلسطين جنبش غيرمتعهدها اعلام دارم. يقينا مساله فلسطين امروزه به عنوان مهم‌ترين معضل منطقه‌يي و بين‌المللي حل نشده به شمار مي‌آيد، معضلي كه بيش از نيم قرن به حكم نگرش‌هاي مبتني بر استاندارد‌هاي دوگانه جامعه جهاني به حقوق مسلم و مشروع ملت مظلوم فلسطين در قبال مشروعيت بخشي به اشغالگري و تداوم تجاوزات آشكار و پنهان رژيم صهيونيستي به حوزه پيراموني سرزمين‌هاي اشغالي و فلسطين مانع از استيفاي حقوق حقه ملت فلسطين شده است.

عاليجنابان، حضار محترم

لازم است در اين فرصت مغتنم از اهتمام كميته فلسطين جنبش غيرمتعهدها مخصوصا رياست‌ مصر بر اين كميته تشكر كنم. جنبش غيرمتعهدها به عنوان سازماني بين‌المللي با ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي فراوان در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و امنيتي به ويژه ملل برخوردار از تاريخ و تمدن بزرگ در جهان معاصر مي‌تواند در جهت تحقق صلح حقيقي و عدالت اجتماعي در راستاي استيفاي حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطين گام‌هاي اساسي و مستحكمي را بر دارد. يقينا تجسم اين اراده تنها با اتكا مستحكم و پايدار بر اصول ثابت و مصرح در اساسنامه جنبش كه در بر گيرنده حقوق غيرقابل تغيير فلسطينيان است، محقق مي‌شود. از اين رو توجه شما همكاران محترم را به نكات ذيل جلب مي‌كنم.

ـ بي‌ترديد قدس شريف و يكپارچه به عنوان پايتخت ابدي فلسطينيان به حكم حق تاريخي مردمان آن جزء اصول خدشه‌ناپذير و پذيرفته شده است. از اين رو تداوم اشغال اين شهر مقدس و تلاش برنامه‌ريزي شده براي تغيير هويت تاريخي و تمدني از طريق شهرك‌سازي، تغيير نام‌ها و نشان‌ها و حفاري‌هاي غيرمجاز در مغايرت آشكار با حقوق بين‌المللي و اصول شناخته شده سازمان ملل متحد است.

ـ آزادي كامل سرزمين‌هاي اشغالي و بازگشت آوارگان به سرزمين‌هاي آبا و اجدادي خويش و تعيين سرنوشت ملت فلسطيين به دست ساكنان اصلي آن شامل، مسلمانان، مسيحيان و يهوديان براساس اصول مردم‌سالارانه و برگزاري همه پرسي از طريق مشاركت كليه فلسطيني ها ميسر مي‌شود.

ـ بي‌ترديد تاريخ مبارزات حق طلبانه فلسطينيان بيانگر حقانيت آنان در دفاع مشروع از حقوق حقه خويش است، كه براساس اصل دفاع مشروع و مقاومت در برابر اشغالگران صورت گرفته است. قطعا شما همكاران محترم با اينجانب هم عقيده‌ايد كه ملت فلسطين با تمسك به مقاومت مستمر خويش توانسته‌ پيروزي‌هاي شگرفي را در بيش از نيم قرن تاريخ تجاوزگري و اشغالگري رژيم صهيونيستي محقق كند و تجربه گران‌بهاي اين ملت مقاوم در تاريخ مبارزات خود از جمله مقاومت‌ اسراي فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي، به شكست كشاندن محاصره غزه و به خصوص تجاوزات ضد انساني عليه فلسطينيان و به ويژه ارتكاب جنايات جنگي عليه ساكنان نوار غزه مويد اين گفتار مي‌باشد، از اينرو پيشنهاد مي‌كنم كه كميته فلسطين نم نسبت به تشكيل دادگاه‌ جنايت‌ جنگي رژيم صهيونيستي اقدام و مانع تكرار اين گونه جرايم و جنايات جنگي شود.

ـ با عنايت به ضرورت مشاركت تمامي اطراف فلسطيني‌ در حل بحران فلسطيني پيشنهاد مي‌كنم كميته‌اي متشكل از تمامي جهات فلسطين به منظور بررسي و ارائه راه حل در برگيرنده حقوق كامل ملت فلسطين تشكيل و گزارش آن به اين كميته ارائه شود.

عاليجنابان، مهمانان عزيز،

در پايان لازم مي‌دانم از تشكيل كميته فلسطين جنبش غيرمتعهدها همزمان با نشست شانزدهم سران در تهران تقدير و تشكر كنم و اهتمام هرچه بيش‌تر اين كميته را در جهت تحقق حقوق حقه ملت مظلوم فلسطين خواستار شوم.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha