• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91060704157
  • منبع : ریاست جمهوری

در ديدار وزير خارجه موريس

رييس‌جمهور: با به رسميت شناختن استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها دنيا بهتر اداره مي‌شود

رييس‌جمهور: با به رسميت شناختن استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها دنيا بهتر اداره مي‌شود

رييس‌جمهور گفت: اگر استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها محترم شمرده شده و به رسميت شناخته شود و كساني سعي نكنند در امور ملت‌ها مداخله كنند وضعيت دنيا و امور كشورها بسيار بهتر اداره خواهد شد.

رييس‌جمهور گفت: اگر استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها محترم شمرده شده و به رسميت شناخته شود و كساني سعي نكنند در امور ملت‌ها مداخله كنند وضعيت دنيا و امور كشورها بسيار بهتر اداره خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در حاشيه اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در ديدار آروين ووله‌له وزير امور خارجه كشور موريس با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران و جزاير موريس مسايل مشتركي دارند» اظهار كرد: ايران و موريس دو ملت مستقل و خواهان پيشرفت هستند، اين دو ملت به دنبال سلطه بر ديگران نيستند و اين زمينه بسيار خوبي براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تعميق روابط سياسي مي‌باشد تا بستر مناسبي براي ارتقاء هر چه بيشتر سطح روابط همه جانبه دو كشور ايجاد شود.

احمدي‌نژاد تبادل هيات‌هاي تجاري بين دو كشور را راهكار مناسبي براي افزايش حجم همكاري‌هاي اقتصادي ايران و موريس عنوان و اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران محدوديتي براي تبادل امكانات و تجربيات با موريس ندارد و معتقديم برگزاري نشست‌هاي اقتصادي مشترك بين دو كشور كليد گسترش همه‌جانبه روابط بين دو كشور خواهد بود.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ايران از تماميت ارضي موريس و استقلال حاكميت‌ها حمايت كرده و با دخالت‌هايي كه از سوي برخي زياده‌خواهان در اين كشور اعمال مي‌شود، مخالف است و آن را صرفاً‌ ناشي از طمع‌ مستكبران به سرمايه‌ها و ثروت‌هاي اين كشور مي‌داند.

آروين ووله‌له وزير امور خارجه موريس نيز در اين ديدار با بيان اين‌كه «ايران و موريس به ارزش‌هايي چون حقوق بشر، حفظ محيط زيست و حركت به سوي توسعه پايدار پايبندي دارند» خاطرنشان كرد: موريس تمايل دارد شركت‌ها و سرمايه‌گذاران ايراني در اين كشور كه به مثابه دروازه‌اي براي سه قاره آفريقا، اروپا و آسيا است حضور پررنگ‌تري داشته باشند.

وزير امور خارجه موريس با بيان اين‌كه «كشورش همواره از عملكرد و موضع ايران درباره استفاده صلح‌آميز انرژي هسته‌اي احترام گذاشته و آن را ارج مي‌نهد» گفت: موريس ايران را شريك مناسبي براي بهره‌گيري هر چه بيشتر از منابع و ظرفيت‌هاي طبيعي براي پيشرفت خود مي‌داند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha