• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060704144
  • خبرنگار : 71049

در نشست مطبوعاتي خانواده‌هاي شهداي هسته‌يي كشور

نماينده مصر در آژانس تاكيد كرد: ضرورت پيگيري ترور دانشمندان ايران از طريق محاكم بين‌المللي

خانواده‌های شهدای هسته‌یی عصر سه شنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به سوالات خبرنگاران حاضر در محل اجلاس پاسخ دادند.

خانواده‌های شهدای هسته‌یی عصر سه شنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به سوالات خبرنگاران حاضر در محل اجلاس پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحیم احمدی روشن ـ پدر شهيد مصطفي احمدي روشن ـ طي سخنانی در این نشست مطبوعاتي تصريح كرد: باعث تاسف است که کشتار در کشوری مظلوم مثل ایران برای ابرقدرت‌ها و صهیونیسم نوعی طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی به حساب می‌آيد.

وی با اشاره به حضور فرزندان شهیدان رضایی‌نژاد و احمدی روشن در اين نشست ادامه داد: آنها اینجا هستند تا بی‌گناهی و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کنند. «آرمیتا» و «علي» سند جنایت و آدمکشی و بازمانده شهدای هسته‌یی ایران هستند؛ شهدایی که می‌خواستند آرمانی زندگی کنند و به کشور خود و مردم دنيا خدمت کنند. شهدای هسته‌یی ما در جهت غیر نظامی فعالیت می‌کردند و قصدشان ساختن بمب نبود. الان رادیوداروهایی که ایران تولید کرده است انحصارطلبی کشورهای خارجی را شکسته است. شهدای ما به بشریت خدمت کردند.

نماینده مصر در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز که در این نشست مطبوعاتي حضور داشت، ضمن محکومیت جنایات صورت گرفته عليه دانشمندان هسته‌یی ایران تصريح كرد: ایران باید از طریق دادگاه‌های بین‌المللی موضوع ترور دانشمندانش را پیگيری کند.

وی ادامه داد: نه تنها ایران بلکه تمامی کشورهای دنیا باید این اقدامات را محکوم کنند زيرا ترور به هر شکلی و در هر جایی محکوم است.

این دیپلمات مصری که پدرش را در چند ماهگی در مبارزه مقابل رژیم صهیونیستی از دست داده است، خطاب به همسران شهدای هسته‌یی اظهار كرد: شما باید به فرزندانتان قوت قلب دهید و کاری کنید كه آنها عاملان ترور پدرانشان را بشناسند.

همسر شهید رضایی‌نژاد نيز در ادامه ضمن ابراز همدردی با این دیپلمات مصری گفت: پدران فرزندان ما تنها به این دلیل که در خدمت کشورشان بودند ترور شده‌اند و این دردناک است.

همچنين همسر شهید احمدی روشن طي سخنانی خاطرنشان كرد: مبارزه هر چه بیشتر و محکم‌تر با ابرقدرت‌هایي مثل آمریکا و اسراییل را باید ادامه داد و از نمایندگان رسانه‌های گروهی می‌خواهم در این مبارزه با ما همراه باشند و همانطور که تا کنون این مساله را پیگیری کرده‌اند این راه را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه «آرمیتا» فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد جملاتی را با مضمون معرفی خود به عنوان فرزند شهید عرصه هسته‌یی به زبان‌های فارسی و انگلیسی قرائت کرد.

پس از پایان این کنفرانس مطبوعاتي، خانواده‌های شهدای هسته‌یی در مقابل خودروهای هدف قرار گرفته شهدای هسته‌یی کشور که در محل برگزاری اجلاس در صدا و سیما قرار دارد، حاضر شدند و یاد و خاطره آنان را با اهداي گل گرامی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha