• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060703610
  • خبرنگار : 71274

پيامي كه اين‌ روزها از تهران منتشر مي‌شود؛

صلح، امنيت، توسعه، عدالت، برابري

صلح، امنيت، توسعه، عدالت، برابري

پيامي كه اين‌روزها از تهران منتشر مي‌شود پيام صلح، امنيت، توسعه، عدالت، برابري براي دنيايي است كه در آن حاكميت ظلم و تهديد و زير پا گذاشتن قانون جايي نداشته باشد.

پيامي كه اين‌روزها از تهران منتشر مي‌شود پيام صلح، امنيت، توسعه، عدالت، برابري براي دنيايي است كه در آن حاكميت ظلم و تهديد و زير پا گذاشتن قانون جايي نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) برگزاري اجلاس نم به رياست ايران در تهران فرصتي را فراهم كرده است تا اعضاي جنبش غيرمتعهدها بتوانند ديدگاه‌هاي خود را بدون فشار و تهديد مطرح كنند و اين به معني زنده بودن جنبش و فصل جديدي براي مشاركت ملت‌ها، دولت‌ها و نهادهاي غيردولتي در تعيين سرنوشت خودشان است.

پايبندي اعضا نسبت به ايجاد روابط نوين بين‌الملل بر اساس همزيستي مسالمت‌آميز و برابري كشورها، مداخله نكردن در امور داخلي كشورها، تهديد نكردن و به كار نگرفتن زور، بحران‌هاي مالي بين‌المللي و ضرورت تجديدنظر و تغيير اساسي در ساختارهاي سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي از جمله مواردي است كه در دو روز گذشته و در بررسي سندي با بيش از 700 پاراگراف ـ كه حاصل كارها در نيويورك، مصر و تهران بوده است ـ مورد تاكيد قرار گرفت.

انتخاب شعار «صلح پايدار در سايه مديريت مشاركت جهاني» براي اين اجلاس با توجه به تحولاتي كه در دنيا رخ مي‌دهد صورت گرفته است. كشورها و نهادهاي دولتي و غيردولتي به تدريج از يك مرحله به مرحله‌ ديگر مي‌روند. روي كار آمدن دولت‌هايي كه متكي بر اراده‌ خود هستند، انتخاب چنين شعاري را براي ايران هموار كرد. بيش از 10 سال است بحث تغيير ساختار سازمان ملل مطرح است و اجماع جهاني در اين‌باره در حال شكل‌گيري است. بنابراين انتخاب اين شعار توسط ايران امري درست است و انتظار مي‌رود استقبال خوبي از آن صورت گيرد.

با وجود پيش‌بيني و تلاش بسياري از افراد مبني بر اين‌كه ايران نمي‌تواند اجلاس جنبش غيرمتعهدها را برگزار كند، اما اين اجلاس به نوعي شگفتي‌آفرين در حال برگزاري است و اين نشان مي‌دهد هيچ دولتي نمي‌تواند جلوي اراده ايران كه مي‌خواهد پيام دوستي و پيشرفت را به دنيا برساند بگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha