• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060603546

وزير امور خارجه بوليوي و صالحي ديدار كردند

در ديدار وزير امور خارجه جمهوري بوليوي با علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان، موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در ديدار وزير امور خارجه جمهوري بوليوي با علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان، موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با ابراز خرسندي از روند رو به رشد و پيشرفت روابط ميان دو كشور اظهار اميدواري كرد كه با اجراي موافقتنامه‌هاي منعقد شده و برگزاري كميسيون مشترك ميان دو كشور، شاهد گسترش بيش از پيش اين روابط بويژه در زمينه‌هاي اقتصادي و تجاري باشيم.

صالحي همچنين، از حمايت‌هاي بوليوي از مواضع كشورمان در موضوعات بين‌المللي و منطقه‌اي قدرداني كرد.

وزير امور خارجه بوليوي نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سطح روابط ميان دو كشور، بر اراده كشورش براي تحكيم و تعميق روابط با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.

وي برگزاري جنبش عدم تعهد در تهران را فرصت مناسبي براي نزديكي كشورها و تبادل‌نظر درباره موضوعات مهم منطقه‌اي و جهاني دانست و بر حضور موثر و مشاركت موثر هيات بوليويايي در مباحث مربوط به اجلاس تاكيد كرد.

وزير امور خارجه بوليوي اظهار اطمينان كرد كه دولت متبوعش از فرصت برگزاري اجلاس براي تقويت مناسبات دوجانبه كمال بهره‌برداري را خواهد داشت.

وي با اشاره به مسائل مهم بين‌المللي، موضوع سوريه را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه "مشكل سوريه تنها از طريق گفت‌وگو قابل حل است"، بر مخالفت كشورش با هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه تاكيد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha