• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91060502252
  • خبرنگار : 71038

تجديد ميثاق رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت با آرمان‌هاي امام

رييس‌جمهور: امام(ره) بت خودخواهي حاكمان را شكست

رييس‌جمهور: امام(ره) بت خودخواهي حاكمان را شكست

رييس‌جمهور و جمعي از اعضاي هيات دولت صبح امروز (يكشنبه) در چهارمين روز از هفته دولت، با حضور در مرقد امام(ره) با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق و سپس به مقام شامخ شهدا اداي احترام كردند.

رييس‌جمهور و جمعي از اعضاي هيات دولت صبح امروز (يكشنبه) در چهارمين روز از هفته دولت، با حضور در مرقد امام(ره) با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق و سپس به مقام شامخ شهدا اداي احترام كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران، با گراميداشت ياد شهداي دولت بويژه شهيدان رجايي و باهنر، از آنها به عنوان دو يار صديق امام(ره) ياد كرد و گفت: معتقدم كه امام(ره) هديه ويژه‌اي از ناحيه آسمان به بشريتي بود كه زير خروارها ياس و نااميدي در حال مسموم شدن بود و در واقع امام بود كه لايه‌هاي غبار سنگين خودخواهي و خودپرستي و فريبكاري را بر حقيقت ارزش‌هاي الهي زدود و يكبار ديگر توحيد ناب را به بشريت عرضه كرد.

وي اضافه كرد: امام(ره) آمد و نگاه توحيدي و جهان‌شمول نجات‌بخش انسان را احيا و معرفي كرد و راه نيل به قله‌هاي بلند كمال انساني را به بشريت نشان داد و مظلوميت انبياي الهي و پيام آنها و توحيد را فرياد زد و فطرت تمام بشريت را بيدار كرد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "هر سال با حضور در حرم امام(ره) با افقي بلندتر با ميثاق و آرمان‌هاي ايشان تجديد بيعت مي‌كنيم"، تصريح كرد: در واقع هر سال با تعهدي عميق‌تر با ارزش‌هاي امام(ره) در اينجا حاضر مي‌شويم و خودمان را براي يك كار و تلاش گسترده آماده مي‌كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "امام(ره) بسياري از بت‌ها را شكست، تصورات باطل را در هم ريخت و بت‌ خودخواهي حاكماني كه خود را جدا از مردم و مسلط بر مردم مي‌دانستند، شكست"، گفت: ما همه خادم مردم هستيم و اصل حكومت براي خدمت به مردم و پاسداشت حقوق اساسي مردم است، وگرنه حكومت ذره‌اي ارزش ندارد. امام (ره) تمام شخصيت‌ها و باورهاي پوشالي را در هم شكست و عظمت و كرامت انساني را در برابر ديدگان بشر قرار داد.

وي با تاكيد بر اينكه "امام(ره) ملت ايران را از اسارت چند هزار ساله نجات داد و راهي را نشان داد كه به همراه آن تمام زيبايي‌ها و كمالات را براي ملت ما به ارمغان مي‌آورد"، اظهار كرد: تعهد دولت به حقيقت راه امام(ره)، پيام ايشان و آرمان‌هايي است كه معرفي و پايه‌گذاري كرد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين هياهوها و نوسانات و سر و صداها مي‌آيند و مي‌روند و آنچه كه باقي مي‌ماند، راه امام(ره)، مجاهدت در راه امام(ره) و خدمت مخلصانه و باافتخار به مردم و بويژه مستضعفين است. هر روزي كه مي‌گذرد شخصيت، عظمت،‌ ارزش‌ها و آرمان‌هاي امام(ره) بيش از گذشته براي ملت‌ها شناخته مي‌شود و از سوي ملت‌ها انتخاب و دنبال مي‌شود.

وي با بيان اينكه "هر روز كه مي‌گذرد بشريت به وجود انسان‌هايي چون امام(ره) بيشتر احساس نياز مي‌كند"، ادامه داد: امام(ره) آمد و حقيقت امام عصر(عج) و حكومت جهاني آن را به عنوان تنها راه‌حل مشكلات بشريت و تحقق آرمان‌ها و آرزوهاي بشر معرفي كرد.

رييس‌جمهور در پايان، بار ديگر ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و حركت آنها در راه تحقق آرمان‌هاي امام(ره) را گرامي داشت و بر اهميت حركت در مسير آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام(ره) و اين شهيدان تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني ـ نوه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و حميد انصاري ـ قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) ـ حضور داشتند و برخي اعضاي دولت از جمله رحيمي ـ معاون اول رييس‌جمهور، مشايي ـ رييس دفتر رييس‌جمهور، بقايي ـ معاون اجرايي رييس‌جمهور، نجار ـ وزير كشور، مصلحي ـ وزير اطلاعات،‌ وحيدي ـ وزير دفاع،‌ صالحي ـ وزير امور خارجه، عباسي ـ رييس سازمان انرژي اتمي، ‌ثمره هاشمي ـ دستيار ارشد رييس‌جمهور، بهمني ـ رييس كل بانك مركزي، عباسي ـ وزير ورزش و جوانان، حسيني ـ وزير اقتصاد و دارايي، حسيني ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حاجي‌بابايي ـ وزير آموزش و پرورش، قاسمي ـ وزير نفت، بختياري ـ وزير دادگستري، دستجردي ـ وزير بهداشت و درمان، خليليان ـ وزير جهاد كشاورزي، فروزنده ـ معاون پارلماني رييس‌جمهور، ميرتاج‌الديني ـ معاون اجرايي رييس‌جمهور در اجراي قانون اساسي، بداغي ـ معاون حقوقي رييس‌جمهور، بهبهاني ـ مشاور رييس‌جمهور، مرادي ـ معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، مجتهدزاده ـ مشاور رييس‌جمهور، سعيدلو ـ معاون بين‌الملل رييس‌جمهور و جمعي ديگر از اعضاي دولت نيز احمدي‌نژاد را همراهي مي‌كردند.

اعضاي هيات دولت در هنگام ورود به مرقد امام(ره) و همچنين مزار شهداي دولت، شهداي 72 تن و شهداي جنگ تحميلي، ضمن قرائت فاتحه و خواندن نماز، با اهداي گل، به مقام شامخ آنها اداي احترام كردند.

در اين مراسم يكي از مداحان اهل بيت(ع) نيز به مداحي پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha