• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060401769
  • خبرنگار : 71381

رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت

ميزباني كشورهاي غيرمتعهد در خنثي كردن تبليغات مسموم عليه ايران تاثيرگذار است

ميزباني كشورهاي غيرمتعهد در خنثي كردن تبليغات مسموم عليه ايران تاثيرگذار است

رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي گفت: ميزباني اين تعداد از سران كشورها در اجلاس غيرمتعهدها براي ايران در خنثي كردن تبليغات مسموم رسانه‌هاي بيگانه بسيار موثر است.

رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي گفت: ميزباني اين تعداد از سران كشورها در اجلاس غيرمتعهدها براي ايران در خنثي كردن تبليغات مسموم رسانه‌هاي بيگانه بسيار موثر است.

اميرعلي اميري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران اظهار كرد: به طور طبيعي حضور تعداد زيادي از سران و وزراي خارجه و كارشناسان كشورهاي مختلف در ايران باعث مي‌شود تا آنها با كشور ايران آشنايي بيشتري پيدا كنند و ذهن سياستمداران تراز اولشان نسبت به جمهوري اسلامي ايران آمادگي داشته باشد، پس خوب است از اين فرصت بهره‌برداري‌هاي لازم را داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه روزهاي برگزاري اجلاس و حضور نمايندگان كشورهاي غيرمتعهد در ايران محدود است، تصريح كرد: خوب است وزرات خارجه براي هر چند كشور كه نمايندگان آنها در اجلاس غيرمتعهدها شركت مي‌كنند، تيمي تشكيل دهد از نمايندگان مجلس، معاونان وزراء، نيروهاي وزارت خارجه، رجال و مسئولين كشور كه جدا از موضوعات اجلاس و جلسات عمومي آن با نمايندگان اين كشورها جلساتي در راستاي شناسايي زمينه‌هاي همكاري داشته باشند و در واقع مقدمات تعاملات بيشتر را فراهم كنند.

اميري افزود: با توجه به اين‌كه بسياري از نيروهاي وزارت خارجه درگير برگزاري اجلاس هستند، بايد از نيروهاي ديگر كشور استفاده شود تا از اين فرصت به دست آمده در برقراري، استمرار و گسترش ارتباط با ديگر كشورها و حتي در توجيه آنها نسبت به مواضع ايران در امور مهمي كه بايد اولويت‌بندي شوند از جمله موضوعات مربوط به سوريه، 1+5، هسته‌يي، آمريكا، منطقه، بيداري اسلامي و غيره بهره بگيريم.

وي با بيان اين‌كه اگر بتوانيم مواضع خود را با استدلال و منطق براي نمايندگان كشورهاي غيرمتعهد تبيين كنيم تاثير بسياري در كشورهاي منطقه خواهد داشت، افزود: به ميزان اين‌كه چقدر بتوانيم ذهن نمايندگان كشورهاي حاضر در اجلاس را نسبت به مواضع خود روشن كنيم، برگزاري اجلاس در تهران، در كشورهاي منطقه تاثيرگذار خواهد بود.

اميري با بيان اين‌كه به خودي خود برگزاري يك اجلاس در اين سطح در داخل كشور ما باعث ارائه و انتقال بسياري از شاخص‌هاي كشور ايران به دنيا خواهد شد، توضيح داد: برگزاري اين اجلاس در تهران مي‌تواند شاخص‌هايي مثل امنيت، آرامش، رفاه، رونق و غيره را در ايران به ديگر كشورها منتقل كند و بسته به تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌ها تاثيرگذاري بيشتر خواهد بود، پس اين كه كشوري بتواند ميزباني اين تعداد از كشورها را داشته باشد در خنثي كردن تبليغات مسموم رسانه‌هاي بيگانه نيز بسيار تاثيرگذار است.

رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي گفت: با توجه به اين‌كه اخبار اجلاس در كشورهاي عضو منعكس مي‌شود، براي مدت سه تا چهار روز تهران، ايران و جمهوري اسلامي به عنوان ميزبان حدود 140 كشور در رسانه‌هاي آن كشورها در سطح داراي اخباري خواهد بود و اين فرصتي است براي معرفي جمهوري اسلامي ايران به ساير كشورها.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha