• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91053118604
  • منبع : مطبوعات

دبيركل حزب موتلفه اسلامي:برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در تهران يك فرصت است

دبيركل حزب موتلفه اسلامي:برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در تهران يك فرصت است

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در تهران فرصتي براي بررسي سياست آينده منطقه در برابر زورگويي‌هاست.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در تهران فرصتي براي بررسي سياست آينده منطقه در برابر زورگويي‌هاست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدنبي حبيبي كه در پايان نشست دبيران حزب موتلفه سخن مي‌گفت، افزود: نيم قرن قبل جنبش عدم تعهد در اوج جنگ سرد و فضاي دوقطبي جهان شكل گرفت. هدف از شكل‌گيري آن، وحدت بين كشورهايي بود كه نه در قطب كمونيسم و نه در قطب سرمايه‌داري قرار داشتند. امروز يك قطب دچار فروپاشي شده است و قطب ديگر دچار بحران است، ولي همچنان فلسفه وجودي جنبش ايجاب مي‌كند به دنياي بدون اتكا به قدرت‌هاي سلطه خواه فكر كنند.

وي اظهار داشت: با پيدايش قدرت‌هاي جديد و بيداري ملت‌ها و با شكل‌گيري اتحاديه‌هاي جديد پس از فروپاشي شوروي اهميت جنبش غيرمتعهد دو چندان شده است.

وي ادامه داد: شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و رياست سه ساله ايران مستقل بر جنبش، يك فرصت طلايي است تا اعضاي جنبش آن را در مسيري جديد و منطبق با شرايط جهاني و منطقه‌اي قرار دهند. آمدن هيات‌هاي سياسي و اقتصادي به تهران نشان مي‌دهد كه آمريكا بايد در سياست‌هاي خصمانه خود عليه تهران تجديدنظر نمايد.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اين‌كه آمدن رييس‌جمهوري مصر به تهران نشانه اين است كه نظام جديد مصر مي‌خواهد خواسته‌هاي ملت مصر را برآورده سازد، گفت: مصر از بنيانگذاران جنبش عدم تعهد است و اكنون رياست جنبش را به عهده دارد. آمريكا علاقه داشت آقاي مرسي به تهران نيايد و ملت مصر نيامدن مرسي به تهران را به معناي خروج از جنبش عدم تعهد و ورود مصر به حلقه وابستگان آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه مي‌دانند.

حبيبي تاكيد كرد: مردم مصر كه در ميدان التحرير هزينه خروج يك ديكتاتور و خروج از وابستگي به آمريكا را داده‌اند، هيچ وقت اجازه نخواهند داد كه ديكتاتوري با لباس ديگر و استعمار در شكلي نو وارد مصر شود.

وي افزود: برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها نشانه‌اي بارز بر علاقه كشورهاي عضو به استقلال و عدم وابستگي به قدرت‌هاي سلطه‌گر است، لذا همه بايد دولت و سران كشور را در اين رهگذر حمايت كنيم.

وي تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري اسلامي در مكه را مورد نكوهش قرار داد و گفت: تعليق عضويت سوريه در سازمان كنفرانس اسلامي يك موضع‌گيري جدي عليه ملت سوريه است كه اكنون در حال مبارزه با تروريسم هستند. سازمان كنفرانس اسلامي با موضع‌گيري عليه محور مقاومت يك گام از اهداف خود دور مي‌شود، اين وضع شايسته كشورهاي اسلامي عضو كنفرانس اسلامي نيست؛ چرا كه هدف از تشكيل سازمان همكاري اسلامي تقويت جبهه مقاومت عليه اسرائيل و موضع‌گيري صريح در محو صهيونيسم‌ بين‌الملل است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي اختلاف بين ملت‌هاي اسلامي را يك سم مهلك دانست و اظهار داشت: مشكلات درون دنياي اسلام به حيات صهيونيسم مرتبط است تا وقتي صهيونيست‌ها به كمك آمريكا تفرقه در جهان اسلام را در دستور كار دارند، جبهه ضداستكباري و ضدصهيونيستي در جهان دچار آسيب خواهد بود، غرب مي‌خواهد با پنهان‌سازي مساله فلسطين اختلافات دنياي اسلام را در دستور كار قرار دهد تا دشمن اصلي براي هميشه به فراموشي سپرده شود.

حبيبي همچنين با تجليل از مردم به خاطر حضور شكوهمند در راهپيمايي روز جهاني قدس خاطرنشان كرد: برگزاري باشكوه مراسم روز جهاني قدس در ايران به منطقه و جهان نشان داد دنياي اسلام به ويژه نخبگان ملت‌ها، دشمن اسلامي را فراموش نكرده‌اند و رودروي صهيونيسم در انديشه رهايي قبله اول مسلمين هستند و تا آزادي قدس شريف از پاي نخواهند نشست.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تكريم ياد شهداي شهريور ماه شهيدان لاجوردي، عراقي و اندرزگو و به ويژه شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: هفته دولت يك فرصت براي بازخواني خدمات دولت و نقد مشفقانه عملكرد دولتمردان است.

حبيبي تصريح كرد: شهيد باهنر و شهيد رجايي بنيانگذار ارزش‌هايي در رفتار و گفتار در دولتمردان ايران هستند كه مردم مايل‌اند اين ارزش‌ها را همچنان در رفتار مسئولان ببينند و اين كمترين انتظار مردم از مسئولان دولتي است.

وي در پايان با اشاره به وقوع زلزله دلخراش در آذربايجان شرقي گفت: زلزله اهر و ورزقان و هريس موجي از اندوه و غم را در سراسر كشور پديد آورد. همه ملت حقيقنا متاثر از آلام هموطنان خود در آذربايجان شرقي هستند. دولت هر چه زودتر با خدمت‌رساني به موقع بايد مرحمي بر زخم اين دسته از عزيزان بگذارد. اينجانب به بازماندگان زلزله اخير تسليت مي‌گويم و براي كساني كه جان عزيزانشان را از دست داده‌اند از خداوند متعال عفو و مغفرت آرزومندم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۱۱ ۰۱:۲۷

سلام، جناب دبيركل حزب موتلفه اسلامي! اینکه در کنفرانس مکه کسی با ایران همراه نمی‌شود دارای عبرتهای فراوانی است که حقیقتا امثال شما نمی‌خواهید آن را دریابید! لعبره للاولی الابصار.