• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052716893

/بيداري اسلامي، نويد بخش آزادي قدس/

ولايتي: راهپيمايي روز قدس از عوامل اصلي بيداري اسلامي است

علي اكبر ولايتي گفت: يكي از عوامل اصلي بيداري اسلامي در جهان عرب و قلب سياسي جهان عرب يعني مصر را راهپيمايي روز قدس است.

علي اكبر ولايتي گفت: يكي از عوامل اصلي بيداري اسلامي در جهان عرب و قلب سياسي جهان عرب يعني مصر را راهپيمايي روز قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي پس از حضور در جمع راهپيماييان در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس يك ابداع ارزشمند و تاثيرگذار بود كه توسط حضرت امام ارائه شد و در حقيقت همان الگو انقلاب اسلامي بود كه به همه‌ي جهان با هدف آرمان فلسطين ارائه گرديد؛ چرا كه مسئله فلسطين محوري‌ترين آرمان جهان اسلام است و به مفهوم احياي ارزش‌هاي اسلامي مي‌باشد.

ولايتي افزود: حضور مسالمت‌آميز مردم در يك روز معين تاثير بسيار زيادي بر تحقق آرمان فلسطين دارد؛ به طوري كه مي‌توان يكي از عوامل اصلي بيداري اسلامي در جهان عرب و قلب سياسي جهان عرب يعني مصر را همين راهپيمايي روز قدس دانست.

وي ادامه داد: امروز مي‌بينيم كه در سه كشور مصر، ليبي و تونس افرادي به قدرت رسيده‌اند كه برخلاف رهبران قبلي فعاليت مي‌كنند و با جريان‌هاي مانند حماس ارتباط دارند.

ولايتي در ادامه خاطر نشان كرد به همين دليل است كساني كه از بيداري اسلامي ضربه خوردند به حلقه اصلي مقاومت و منطقه يعني سوريه حمله كرده‌اند تا حكومت آن را كه استوانه مقاومت بعد از جنگ 1967 است را سرنگون كنند تا عوامل خود را در آن به قدرت برسانند.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پايان درباره حضور رييس جمهور مصر در اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران گفت: طبق اطلاعاتي كه ما داريم ايشان تصميم‌ گرفتند كه بيايند اما نمي‌دانم كه چقدر احتمال دارد اين اتفاق بيفتد، ارزيابي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه ايشان حضور خواهد يافت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha